|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (25.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (25.01.2023)
Povinná literatura: Petty, Geoff. Moderní vyučování. Přel. J. Foltýn. Praha: Portál, 2013. Šebešová, Petra (ed.). Proč a jak učit filosofii na středních školách. Antologie textů z německé didaktiky filosofie [e-kniha]. Praha: Vydavatelství FF UK, 2017 Doporučená literatura: Benyovszky, Ladislav a kol. Úvod do filosofického myšlení. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007. Blackburn, Simon. Think: A Compelling Introduction to Philosophy. Oxford: Oxford University Press, 2001. Blecha, Ivan. Filosofie. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2002. Blecha, Ivan. Filosofická čítanka. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2002. Brüning, Barbara. Philosophieren in der Sekundarstufe: Methoden und Medien. Weinheim/Basel/Berlin: Beltz Verlag, 2003. Concepción, David W. „Reading Philosophy with Background Knowledge and Metacognition.“ Teaching Philosophy, 27:4 (December 2004): 351-368. Doulík, Pavel. Škoda, Jiří. Psychodidaktika. Praha: Grada, 2011. Kalhous, Zdeněk. Obst, Otto. A kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. Lipman, Matthew. Philosophy Goes to School. Philadelphia: Temple University Press, 1988. Lowe, Dan. „Remembrance of Philosophy Classes Past: Why Cognitive Science Suggests that a Brief Recap is the Best Way to Start Each Class Day.“ Teaching Philosophy, 39:3 (September 2016): 279-289. DOI: 10.5840/teachphil20168455. Martens, Ekkehard. Methodik des Ethik- und Philosophieunterrichts: Philosophieren als elementare Kulturtechnik. Hannover: Siebert Verlag. 2003. Nebel, Jacob. Davis, Ryan W. Val Elswyk, Peter. Holguin, Ben. „Teaching Philosophy through Lincoln-Douglas Debate.“ Teaching Philosophy, 36:3 (September 2013): 271-289. Nida-Rümelin, Julian. Spiegel, Irina. Tiedemann, Markus. (eds.). Handbuch Philosophie und Ethik. Band I: Didaktik und Methodik. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2015. Peregrin, Jaroslav. Filozofie pro normální lidi. Praha: Dokořán, 2008. Pfister, Jonas. Fachdidaktik Philosophie. Stuttgart: UTB, 2010. Rohbeck, Johannes. Didaktik der Philosophie und Ethik. Dresden: Thelem, 2010. Rohbeck, Johannes. Thurnherr, Urs. Steenblock, Volker. (eds). Empirische Unterrichtsforschung und Philosophiedidaktik. Dresden: Thelem, 2009. Sistermann, Rolf. Weiterdenken: Philosophie/Ethik. Band C. Braunschweig: Schroedel, 2012. Sistermann, Rolf. Weiterdenken: Philosophie/Ethik. Band C. Kommentare und Anregungen für den Unterricht. Braunschweig: Schroedel, 2013. Schmidt, Donat. Rohbeck, Johannes. Von Ruthendorf, Peter. (eds.) Maβ nehmen - Maβ geben. Dresden: Thelem, 2011. Willingham, Daniel. Why don't students like school? Hoboken: Jossey-Bass, 2021. Wittschier, Michael. Gesprächsschlüssel Philosophie. 30 Moderationsmodule mit Beispielen. München: Bayerischer Schulbuch Verlag, 2012. Wittschier, Michael. Textschlüssel Philosophie: 30 Erschließungsmethoden mit Beispielen. München: Bayerischer Schulbuch-Verlag, 2010. Zormanová, Lucie. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (25.01.2023)
- aktivní účast na kurzu včetně plnění průběžných úkolů - příprava, uskutečnění a reflexe vlastního pedagogického výstupu Na začátku kurzu dostanou účastníci podrobná kritéria pro jednotlivé požadavky. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Matěj Král, Ph.D. (22.02.2024)
Předběžný časový plán: 1. Práce s textem a úkoly pro studující 2. Filosofické dovednosti 3. Filosofické dovednosti, práce s textem a úkoly pro studující - workshop 4. Filosofie pro děti - workshop a diskuse s hostem (15. 3.) 5. Metodická pestrost ve výuce filosofie I. 6. Metodická pestrost ve výuce filosofie II. 7. Návštěva minikonference "Setkání přátel živé filosofie" (13. 4.) 8. Metodická pestrost ve výuce filosofie - workshop 9. Hodnocení a zpětná vazba ve výuce filosofie I. 10. Hodnocení a zpětná vazba ve výuce filosofie II. 11. Plán bloku a plán roku 12. Zpětná vazba od SŠ studujících a zpětná vazba ke kurzu |