Specifikace cílů v základních pedagogických dokumentech pro vyučování německého jazyka na základní škole, vztahy mezi cílovými požadavky, obsahem učiva a jejich realizací ve vyučovacím procesu a učebních materiálech. Vývoj metod vyučování cizích jazyků, alternativní metody. Kritéria hodnocení učebnicových souborů pro výuku německého jazyka na základní škole. Motivace a aktivizace žáků při vyučování německého jazyka, prostředky aktivizace - jazykové hry. Využívání ddidaktických pomůcek a didaktické techniky na nižším stupni základní školy.
Poslední úprava: Erudio ()
Specification of objectives in basic pedagogical documents for teaching German in primary education, inter relations of objectives and course content and their realisation in classroom teaching and in teaching/learning materials. Development of foreign language teaching methodology, alternative methods. Assessment criteria for the German course books used in primary education. Motivation and activation of pupils in the process of classroom teaching, motivation tools - language games. Use of didactic aids and technology in primary education.
Literatura
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.11.2015)
HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.
BENEŠ, E. Metodika vyučování CJ. Praha: SPN, 1969.
CHODĚRA; RIES Didaktika vyučování CJ. I. a II. díl. Ostrava: 1999/2000.
Sylabus
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.11.2015)
Tematicko-situační zaměření učiva v učebnicových souborech a doplňkových materiálech
Uplatnění konfrontační metody ve vztahu mateřský jazyk - německý jazyk (transfer a interference)
Mezipředmětové vztahy na 1. st. ZŠ - integrované předměty
Analýza materiálu jazykové portfolio. Společný évropský referenční rámec pro jazyky
Jazykové zkoušky v rámci ALTE, CERMAT (testování)
Alternativní metody - hospitace na vybraném typu školy (Waldorfská škola, školy s rozšířenou výukou NJ