Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět seznamuje studenty s účelem a zásadami komunikace a firemním stykem s veřejností. Zabývá se také průzkumem a ovlivňováním veřejného mínění a cílových skupin, pěstováním image a celkovou mediální politikou a filosofií moderního přístupu podniku k veřejnosti.
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
The course acquaints students with the purpose and principles of communication and corporate public relations. It also deals with the survey and influencing of public opinion and target groups, the cultivation of image and the overall media policy and philosophy of the modern approach of the company to the public.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (21.02.2024)
Studující kurzu získají vědomosti o hlavních činnostech PR ve sportovních organizacích, v rámci cvičení budou tyto vědomosti aplikovat na praktických příkladech. Získají tak potřebné základní zkušenosti a dovednosti pro budoucí práci v oblasti sportovního PR.
Studující po absolvování kurzu budou schopni:
definovat public relations obecně i ve sportu, základní pojmy, modely a vysvětlit vztah mezi PR a image organizace
definovat, vysvětlit a popsat corporate identity sportovních organizací včetně jejích jednotlivých částí
definovat, popsat a vysvětlit media relations ve sportovním prostředí včetně dílčích oblastí péče o vztahy s médii
vysvětlit a popsat krizovou komunikaci v rámci PR ve sportu, její strategie, plán, pravidla
vysvětlit a popsat offline a online nástroje PR včetně sportovních PR eventů
zpracovat komplexní praktický PR projekt zahrnující výše uvedené oblasti pro vybranou značku, organizaci, sportovní akci apod.
Studující budou schopni výše uvedené aplikovat na praktických příkladech a situacích sportovních organizací v současném sportovním prostředí v ČR i ve světě.
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
Students of the course will gain knowledge about the main activities of PR sports organizations, within the exercises they will apply this knowledge on practical examples. They will gain the necessary basic experience and skills for future work in the field of sports PR.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.02.2024)
Zápočet:
docházka na cvičení
zpracování praktických PR projektů
Zkouška:
zkouškový test
zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
credit:
processing of practical projects
exam:
elaboration, presentation and defense of a practical PR project
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.02.2024)
Povinná literatura:
BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1. ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století. Vydání 2020 s podporou výzkumného záměru UK FTVS Q19. Praha: Ekopress, 2020. 219 s. ISBN 978-80-87865-62-0. SVOBODA, V. Public relations - moderně a účinně. 2. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 80-247-0564-8. TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Doporučená literatura:
FERRAND, A., MCCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation - building networks and relationships. 1st edition. Great Britain: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-45330-1. HOPWOOD, M., KITCHIN, P., SKINNER, J. Sport Public Relations and Communication. London: Routledge, 2011. ISBN 978-1-85617-615-6. MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1. NEWMAN, T. et al. Social media in sport marketing. London and New York: Routledge, 2017. 202 p. ISBN 978-1-934432-78-5. PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5. STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
FERRAND, A., MCCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation - building networks and relationships. 1st edition. Great Britain: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-45330-1.
HOPWOOD, M., KITCHIN, P., SKINNER, J. Sport Public Relations and Communication. London: Routledge, 2011. ISBN 978-1-85617-615-6.
MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.
PEDERSEN, P., MILOCH, K. S., LAUCELLA, P. Strategic sport communication. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-13: 978-0-7360-6524-5.
STOLDT, G. C., DITTMORE, S., BRANVOLD, S. Sport public relations: managing organizational communication. USA: Human Kinetics, 2006. ISBN-13: 978-0-7360-5340-2.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.02.2024)
Zápočet:
docházka na cvičení
zpracování praktických PR projektů
Zkouška:
zkouškový test
zpracování, prezentace a obhajoba praktického PR projektu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
credit:
processing of practical projects
exam:
elaboration, presentation and defense of a practical PR project
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Přednášky:
Úvod do public relations, definice, základní pojmy, vztah PR a image organizace
Systém corporate identity (firemní identity) sportovních organizací
Firemní kultura a její prvky ve sportu
Firemní komunikace se zájmovými skupinami ve sportovním prostředí
Firemní design, prvky značky, hodnota značky
Zájmové skupiny ve sportovním prostředí
Media relations, vliv masmédií na image sportovních organizací
Zásady komunikace s médii
Prostředky a nástroje pro komunikaci s médii
Tiskové akce pro média
Krizová komunikace v public relations
Corporate publishing
Digitální a online nástroje pro public relations
Sportovní PR eventy
Semináře:
Koncepce firemní kultury ve sportovních organizacích, případové studie
Tvorba strategie firemní komunikace pro sportovní subjekty, případové studie
Tvorba firemního designu a prvků značky, případové studie
Brand building sportovců, případové studie
Analýza zájmových skupin
Praktické cvičení komunikace s médii
Analýza a tvorba informačních materiálů pro zástupce médií, případové studie
Příprava a tvorba promo videa, analýza praktických příkladů
Monitoring médií
Tvorba prvků corporate publishingu, analýza praktických příkladů
Rozbor komunikace s veřejností v krizových situacích ze sportu
Digitální a online komunikace sportovních organizací, rozbor případových studií
Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu
Příprava PR projektu v rámci zkouškového projektu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
Lectures:
1. Introduction to public relations, definitions, basic concepts, PR relationship and organization image
2. Corporate identity system of sports organizations
3. Corporate culture and its elements in sport
4. Corporate communication with stakeholders in the sports environment
5. Corporate design, brand elements, brand value
6. Stakeholders in the sports environment
7. Media relations, the influence of mass media on the image of sports organizations
8. Principles of communication with the media
9. Means and tools for communication with the media
10. Press events for the media
11. Crisis communication in public relations
12. Corporate publishing
13. Digital and online tools for public relations
14. Sports PR events
Seminars:
1. The concept of corporate culture in sports organizations, case studies
2. Creating a corporate communication strategy for sports entities, case studies
3. Creation of corporate design and brand elements, case studies
4. Brand building athletes, case studies
5. Analysis of stakeholders
6. Practical exercises of communication with the media
7. Analysis and creation of information materials for media representatives, case studies
8. Preparation and creation of promo videos, analysis of practical examples
9. Media monitoring
10. Creation of elements of corporate publishing, analysis of practical examples
11. Analysis of communication with the public in crisis situations from sports
12. Digital and online communication of sports organizations, analysis of case studies
13. Preparation of PR project within the exam project
14. Preparation of PR project within the exam project