Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (23.01.2023)
Posláním předmětu je seznámit studenty s blokovými i textovými programovacími jazyky, které se využívají v edukační praxi pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků. Předmět si klade za cíl rozvíjet u studentů algoritmické, logické a kreativní myšlení, či strategie řešení problémů prostřednictvím různých edukačních programovacích jazyků.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (23.01.2023)
The mission of the course is to familiarize students with block and text programming languages, which are used in educational practice for the development of algorithmic thinking in students. The subject aims to develop algorithmic, logical and creative thinking and problem solving strategies in students through various educational programming languages.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (24.01.2023)
příprava na hodinu (za semestr): 9h plnění úkolů (za semestr): 30h samostudium a práce se stud. materiály (za semestr): 7h plnění předmětu (zakončení, seminární práce): 20h
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (26.01.2023)
RESNICK, Mitchel. Lifelong kindergarten: cultivating creativity through projects, passion, peers, and play. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, [2017]. ISBN 9780262037297.
ASPINALL, Brian. Code Breaker: Increase Creativity, Remix Assessment, and Develop a Class of Coder Ninjas!, 2017.
ZITER, Rachel. Coding in Scratch for beginners. North Mankato, Minnesota: Capstone Press, [2018].
PILGRIM, Mark. Ponořme se do Python(u) 3: Dive into Python 3. Praha: CZ.NIC, c2010. CZ.NIC. ISBN 978-80-904248-2-1.
RYANT, Ivan. Algoritmy a datové struktury objektově. V Praze: Ivan Ryant, [2017]. ISBN 978-80-270-1660-0.
Online podpora a komunity aktuálních programovacích jazyků a prostředi.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (23.01.2023)
Obsahově se předmět orientuje na:
algoritmické myšlení, informatické myšlení a jejich rozvoj;
specifika syntaxí, jazyků, algoritmických konstruktů a filozofických přístupů k prostředím a jazykům, které byly vytvořeny pro edukaci žáků;
prostředky a prostředí pro rozvoj algoritmického, kreativního myšlení a řešení problémů (na základní a střední škole);
různé typy online prostředími, virtuálními světy, či programovací jazyky (Scratch, MakeCode, Kodu, aj. dle aktuální nabídky programovacích prostředí a programů).
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (15.02.2024)
Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba průběžné a včasné plnění dílčích úkolů zadávaných průběžně v semestru v rámci prostředí Moodle či na výuce.
Hodnocení bude probíhat na základě odevzdaných dílčích úkolů. Zápočet nemusí být udělen, pokud nebudou dílčí úkoly včasně plněny.