Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (15.09.2020)
Předmět Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání II navazuje na převážně teoreticky orientovaný obsah předmětu Základy informační pregramotnosti pro předškolní vzdělávání I. Předmět je zaměřený prakticky a orientuje se na možnosti práce v mateřské škole s využitím konkrétních typů interaktivních technologií. Cílem předmětu je rozvíjet digitální gramotnost studentů oboru Učitelství pro mateřské školy a na základě teoretických vědomostí aplikovat příslušné technické prostředky do prostředí předškolního vzdělávání. Zároveň předmět vytváří prostor pro konkrétní ukázky zařazení technických prostředků do výuky, podporuje tvůrčí myšlení studentů a rozvíjí jejich algoritmické myšlení s cílem vybavit je příslušnými kompetencemi pro informačně-technický rozvoj dětí v mateřské škole. Obsahem předmětu je praktické seznámení s konkrétními typy interaktivních technických prostředků a příslušnou softwarovou podporou. Studenti jsou vedeni k vlastnímu využívání technických zařízení, vytváření příslušných digitálních materiálů, evaluaci dostupných digitálních materiálů a tedy k následné aplikaci v didaktické techniky v mateřské
škole.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.10.2019)
The subject is based on the predominantly theoretic content of the subject of information literacy for pre-school education I. Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to develop digital literacy of nursery school students and, on the basis of theoretical knowledge, to apply the appropriate technical means to pre-school education. At the same time, the course creates space for specific examples of the inclusion of technical means in teaching, supports creative thinking of students and develops their algorithmic thinking with the aim of equipping them with relevant competencies for information and technological development of children in kindergarten. The content of the course is practical introduction to specific types of interactive technical means and relevant software support. Students are encouraged to use their own technical equipment, create relevant digital materials, evaluate available digital materials and consequently to the subsequent application in didactic techniques in kindergarten.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.09.2020)
Vzhledem k současné situaci bude první sektání probíhat online prostřednictvím MS Teams. Studentky a studenti před samotnou výukou dostanou prostřednictvím SIS přístup k LMS Moodle na https://moodle.it.pedf.cuni.cz/. V konkrétním kurzu je pak hned v prvním tématu umístěn odkaz na online setkání. Výuka bude probíhat v době stanovené v rozvrhu s obsahem a podmínkami zveřejněnými v SIS.
Následně je však nutné, aby probíhala prezenční výuka v takovém rozsahu, v jakém to jen bude možné, vzhledem k tomu, že studentky a studenti budou pracovat se specifickými zařízeními a softwarem.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (08.10.2018)
DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupné z URL: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf>.
KLEMENT, M. Metody realizace a hodnocení interaktivní výuky. Olomouc. 2011.
LEPIL, O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc. 2010. ISBN 978-80- 244-2489- 7
PIKNER, M. Využití stavebnice Lego při výuce. Zlín: UTB, 2008.
Další podklady a materiály jsou poskytovány prostřednictvím Moodle kurzu.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (29.10.2019)
DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupné z URL: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf>.
KLEMENT, M. Metody realizace a hodnocení interaktivní výuky. Olomouc. 2011.
LEPIL, O. Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc. 2010. ISBN 978-80- 244-2489- 7
PIKNER, M. Využití stavebnice Lego při výuce. Zlín: UTB, 2008.
Additional materials are provided through the Moodle course.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (15.09.2020)
Plnění úkolů daných moodle kurzem, tj. převážně vytvoření didaktických materiálů pro práci s interaktivními zařízeními a robotickými hračkami představovanými ve výuce.
V případě, že opětovně dojde k přechodu z prezenční výuky na distanční výuku v souvislosti s přijímanými opatřeními bude výuka realizovaná online v době standardně rozvrhované výuky prostřednictvími aplikace MS Teams. Současně bude posílena distanční výuka a s výukou související komunikace v prostředí Moodle. Studenti by se měli takto přizpůsobené výuce účastnit stejným aktivním způsobem jako v případě běžné výuky. Kurz bude nutné minimalizovat na softwarová využití daných technologií.
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (15.09.2020)
fulfilling the tasks given by the moodle course, ie mainly creating didactic materials for working with interactive devices and robotic toys presented in the classroom