Hlavním posláním předmětu Grafika na počítači je rozvinout u studentů způsobilost pro využití již získaných vědomostí a uživatelských dovedností v práci počítačem ve směru vlastní tvůrčí aktivity, resp. profesní kreativity při tvorbě především graficky orientovaných didaktických materiálů a dokumentů. Cíl studijního předmětu spočívá v osvojení příslušných poznatků a především dovedností z oblasti počítačové grafiky, pochopení základních principů a způsobů zpracování grafických dat, zvládnutí základů práce s grafickými daty a osvojení různých způsobů získávání a úprav grafických dat, včetně volby a ovládnutí programů pro práci s grafikou a poznání jejich specifik a funkčních možností. Mezi hlavní tematické celky patří základní principy počítačové grafiky, bitmapová a vektorová grafika - specifika a oblasti aplikace, komprese grafických dat, základní parametry obrazu (rozlišení, barevná hloubka, ...), grafické formáty, práce s bitmapovým grafickým editorem, práce s vektorovým grafickým editorem.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)
BAH, T. Inkscape: Guide to a Vector Drawing Program, 5th edition. Dostupné z URL: <http://tavmjong.free.fr/INKSCAPE/MANUAL/html/index.php>. HUGHES, J. et al. Computer graphics - principles and practice, 3rd edition. B, Addison-Wesley Publishing, 2012. KLAWONN, F. Introduction to Computer Graphics, 2nd edition. London : Springer-Verlag London Ltd, 2012. KOLINGEROVA, I. Krásy počítačové grafiky. Dostupné z URL: <http://iason.zcu.cz/~kolinger/vyukaZCU.html#KPG>. SHIRLEY, P., MARSCHNER, S. Fundamentals of Computer Graphics , 4th edition. Boston : A K Peters, 2015.