|
|
|
||
Poslední úprava: STIPEK/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (25.09.2014)
Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na základy programování objektového a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je seznámení studentů s objektovým přístupem k algoritmizaci a programování v jazyce Java a jeho specifiky v kontrastu k procedurálnímu, resp. funkcionálnímu přístupu. Cílem předmětu v oblasti teoretické je vybavit studentu poznatky z teorie OOP a její reflexí v algoritmizaci. V oblasti praktické je cílem zvládnutí vlastního programování a realizace projektů v objektových vývojových nástrojích. Obsah předmětu sleduje linii cílových oblastí a věnuje se teorii objektů, objektovým typům, problematice konstruktorů, alokaci a uvolňování paměti, resp. garbage collectoru, základům dědičnosti, referencím, a to v rozsahu nutném pro implementaci jednodušších projektů. Dále se věnuje základům práce ve vybraném prostředí a problematice tvorby GUI aplikací, s důrazem na využití hotových tříd a komponent. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (25.09.2014)
HEROUT, P. Učebnice jazyka Java. České Budějovice : Kopp, 2010. HEROUT, P. Java - bohatství knihoven. České Budějovice : Kopp, 2003. KRAVAL, I. Základy objektově orientovaného programování. Praha : Computer Press, 1998. PECINOVSKÝ, R., VIRIUS, M. Objektové programování 1, 2. Praha : Grada Publishing, 1999. SPELL, B. Java - programujeme profesionálně. Praha : Computer Press, 2002. VIRIUS, M. Základy algoritmizace. Praha : ČVUT, 2008. |
|
||
Poslední úprava: STIPEK/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
ZKOUŠKA Zkouška bude mít část praktickou a část ústní. Praktická část: Studující obdrží zadání 4 - 6 jednodušších úloh a jeho úkolem bude naprogramovat funkční řešení ve stanoveném časovém limitu. Ústní část: Studující obdrží 2 - 3 otázky týkající se základních pojmů nebo rysů jazyka Java a jeho úkolem bude je vysvětlit. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (25.09.2014)
Objektové programovaní · koncept OOP · třída · objekt · zprávy TŘÍDY A ObjektovY · deklarace třídy · datové složky · metody · třída a instance třídy · konstruktor a implicitní konstruktor · proměnná instance this · přetěžování konstruktoru · proměnné třídy a statické metody · zánik objektu a uvolnění paměti METODY · deklarace metody, parametry, návratový typ · přetěžování metod · platnost proměnných POLE · deklarace pole, délka pole a přístup k prvkům · vícerozměrná pole PRÁCE S ŘETĚZCI · řetězec - deklarace a inicializace · porovnávání řetězců · hledání znaku a subřetězce · nahrazování částí řetězce, spojování řetězců · konverze mezi základními datovými typy a řetězci TŘÍDY A DĚDIČNOST · přístupová práva a modifikátory deklarace třídy · metody a autorizovaný přístup k datům · předávání polí a objektů metodám · základy dědičnosti · dědičnost a konstruktory · přístupová práva a dědičnost · finální a abstraktní metody výjimky · výjimky - princip funkce · vyvolání, zachycení a ošetření výjimky · standardní výjimky VYTVÁŘENÍ GUI APLIKACÍ · pojem formulář, vlastnosti, metody · základní komponenty a princip přidávání na formulář · události formuláře a komponent
|