|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D. (10.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (28.02.2018)
Gray, P. (2016). Svoboda učení: jak nechat děti rozhodovat o svém vzdělávání. Praha: PeopleComm. Kaščák, O. & Pupala, B. (2009). Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus, s.r.o. Montessori, M. (2011). Od dětství k dospívání. Praha: Triton. Montessori, M. (2012). Tajuplné dětství. Praha: Triton. Montessori, M. (2017). Objevování dítěte. Praha: Portál. Neill, A. S. (2013). Summerhill: příběh první demokratické školy na světě. Praha: PeopleComm. Průcha, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál. Steiner, R. (2007). Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy. Praha: Asociace waldorfských škol České republiky. Tichý, F. (2011). Přírodní škola - cesta jako cíl, aneb, Vyprávění o minulosti, současnosti a zkušenostech alternativního gymnázia. Semily: Geum. Tichý, F. (2017). Výchova jako dobrodružství: to se v té Přírodní škole učíte na stromech?. Semily: Geum. Wenke, H. & Roehner, R. (2000). Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno: Paido. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (28.02.2018)
Požadavky na klasifikovaný zápočet · odevzdání eseje dle zadané struktury · zpětná vazba k eseji kolegyně/kolegy |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (28.02.2018)
· úvod do problematiky, definice pojmu · aktuální statistické údaje · hlavní diskurzy ve vzdělávání · vybrané typy klasických reformních alternativních škol (Waldorf, Montessori, Dalton) · svobodné školy · Scio školy · domácí vzdělávání · lesní školky · Přírodní škola |