Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (16.09.2018)
Předmět je úzce spojen s didaktikou hudební výchovy, využívá znalostí z dějin hudby, harmonie, analýzy skladeb a dalších oborů. Na vybraných dílech autorů od doby renesance do současnosti se demonstruje způsob pochopení hudebně vyjadřovacích prostředků pro žáky 2. st. ZŠ a studenty střední školy.
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (29.10.2019)
Subject is closely bound to didactics of musical education. Knowledge of musical history, harmony, composition analysis and is used widely. Way of musical understanding for higher classes of primary school and secondary school are demonstrated on selected compositions from renaissance to contemporary authors.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (16.09.2018)
Cílem je přiblížit hudební řeč skladatelů klasické hudby dětem a mládeži ve věku 2. stupně ZŠ a střední školy.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (10.09.2021)
Pokud by kvůli epidemické situaci byla vyhlášena distanční výuka, probíhala by přes MS Teams a Moodle.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (10.09.2021)
HERDEN, J. Hudba pro děti. Praha : Univerzita Karlova, 1992. 192 s.
HERDEN, J. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Praha : Scientia, 1997. 210 s.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D. (10.09.2021)
- aktivní účast na hodinách, didaktické výstupy
- vypracování seminární práce: výběr 1 díla z klasické hudby a vypracování didaktických činností pro třídu na 2. st. ZŠ nebo střední škole