|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (01.09.2016)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (01.09.2016)
Cíl: rozvíjet sluchové a intonační dovednosti, hlasové dispozice každého jednotlivce, vytvořit základní repertoár lidových písní a písní pro děti |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (01.09.2016)
Postoj a dech, měkký hlasový začátek, vedení tónu v rezonanci, artikulace - praktická cvičení vhodná pro učitele i děti. Intonace v dur tóninách - obsah viz podmínky k udělení zápočtu. Procvičování pěveckých a intonačních dovedností na materiálu písní ze zpěvníků pro MŠ, včetně vícehlasých úprav, tvoření lidového dvojhlasu. Dirigování základních schémat, závěry. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (01.09.2016)
Zkvalitnění hlasového projevu (prohloubený dech, posazení tónu do rezonance, zvládnutí měkkého hlasového začátku ve střední hlasové poloze) Znalost 12 písní (lidových a autorských) uplatnitelných v MŠ, zpěv lidového dvojhlasu, kánonu, dirigování písní ve dvoudobém a třídobém metru. Intonace durové stupnice a kvintakordu se solmizací a fonogestikou. Intonace stupnicových, terciových postupů a jejich kombinací v dur. Intonace a sluchová analýza (notový zápis) volných nástupů na I.,III. a V. stupni v dur. Notový zápis snadné melodie v dur, přehledného rytmického cvičení (znalost a praktické využití rytmických slabik). |