|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. (22.04.2011)
požadavků kurikulárních pedagogických dokumentů, současného stavu vývoje oboru chemie a možností aplikace a využitelnosti učiva v praxi. Pozornost je věnována klasickému i novému učivu chemie a různým způsobům transformace tohoto učiva. Výuka předmětu je realizována jako dvouhodinový blok přednášky a cvičení. |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (27.10.2019)
Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 2009. Čtrnáctová, H. a kol.: Přehled chemie pro základní školy. SPN a.s., Praha 2006. Kalhous Z., Obst, O.: Školní didaktika. Portál, Praha 2002. Pasch, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha 2005. Skalková, J.: Obecná didaktika. Grada, Praha 2006. Vacík, J. a kol.: Přehled středoškolské chemie. SPN a.s., Praha 1999. Rámcové vzdělávací programy pro ZV a GV. Učebnice pro výuku chemie na nižším a vyšším gymnáziu. |
|
||
Poslední úprava: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. (27.10.2019)
Předmět Obsah učiva chemie a jeho inovace je uzavřen zápočtem a zkouškou. K získání zápočtu je požadována 80% účast ve výuce a aktivita v rámci seminářů. Ke zkoušce je požadováno zpracování tématu z učiva chemie pro vyšší gymnázia a jeho prezentace. V rámci zkoušky bude tato prezentace studentem komentována a budou zodpovězeny dotazy vyučujícího, které k ní bude mít. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Renata Šulcová, Ph.D. (22.04.2011)
Současné pojetí chemického vzdělávání na základní a střední škole Kurikulární pedagogické dokumenty a jejich charakteristika Základní subsystémy vzdělávacího procesu a jednotlivé fáze výuky Učivo chemie - obsah a rozsah na úrovni základní a střední školy Učivo chemie - posloupnost a strukturace na úrovni základní a střední školy Současné trendy ve vývoji oboru chemie a jeho aplikacích Chemie v každodenním životě a praktických aplikacích Obecná chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace Anorganická chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace Analytická chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace Organická chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace Biochemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace Seminární práceZpracovat návrh inovovaného učiva vybraného tématu formou prezentace nebo posteru s využitím vhodných vyučovacích prostředků. Studijní literatura a internetové odkazy: Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 2009. Greenwood N. N., Earnshaw A.: Chemie prvků (1. a 2. díl). Praha, Informatorium 1993. Kalhous Z., Obst, O.: Školní didaktika. Portál, Praha 2002. Klikorka J., Hájek B., Votinský J.: Obecná a anorganická chemie. Praha, SNTL, 1989. Pacák J.: Jak porozumět organické chemii. Praha, Karolinum, 1997. Pasch, M. a kol.: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha 2005. Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha. 1996. Skalková, J.: Obecná didaktika. Grada, Praha 2006. Stanitski C. L. a kol.: Chemistry in Context. American Chemical Society, WCB/McGraw-Hill, 2000. Štulík K. a kol.: Analytické separační metody. Praha, Karolinum, 2005. Tichý M.: Toxikologie pro chemiky. Praha, Karolinum, 2004. Vodrážka Z: Biochemie. Praha, Academia, 2002.
|