|
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Součástí cvičení bude i metodika (představení vlastní úlohu, upozornění na možná úskalí související s praxí základních a středních škol a návrh možného zařazení v rámci vzdělávacího oboru přírodopis/biologie); v praktické části studenti cvičení sami absolvují, čímž získají konkrétní zkušenost s danou úlohou. Studenti samostantě nebo ve dvojicích připraví a odučí "mikrovyučování". Předmět je určen studentům navazujícího magisterského studia učitelství a studentům mimořádného studia k získání pedagogické způsobilosti. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Janderová B., Zikánová B. Náměty pro laboratorní cvičení z biologie (1) - mikrobiologie (1.část). Biologie, Chemie, Zeměpis, 9/00, 66-69. Offner, S., and Pohlman, R.F. Visualizing Proteins & Their Evolution. Am. Biol. Teach. 2010; 72, 373-376.
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Požadavky pro udělení zápočtu: Maximálně jedna absence Vypracování a prezentace (formou mikrovyučování) vlastního návrhu na praktické cvičení z biologie podle vzoru a vložení materiálů (pro žáky i pro učitele) k tomuto návrhu na Moodle. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Veronika Fialová (16.06.2016)
Antibakteriální účinky zubní pasty - vyučující dr. Blanka Zikánová: Studenti se seznámí s jednotlivými složkami zubní pasty a jejich účinky. Porovnají účinnost různých druhů zubních past co do zabíjení bakterií a to na kultuře Bacillus subtilis (kterou lze snadno získat).
Příprava preparátů různých živočišných tkání a trvalé preparáty lidských buněk - Studenti porovnají jednotlivé druhy lidských tkání. Nabarví si a pozorují lidské buňky těchto tkání narostlé v buněčné kultuře. Shrnou klady, využití a rizika pěstování buněčných kultur. Studenti si zafixují a obarví své vlastní epiteliální buňky, které snadno získají bukálním stěrem - vyučující dr. Vanda Janštová
Izolace DNA z ovoce: Jednoduchá a efenktní izolace DNA pomocí snadno dostupných chemikálií. Studenti na konci praktika získají vysráženou DNA - vyučující dr. Martin Kuthan
Bionformatika - k čemu jsou nám sekvence a jak je můžeme využít ve výuce (příklad) - vyučující dr. Vanda Janštová
Barvení mitotických chromozomů cibule - vyučující dr. Jan Mourek
2 x Forenzní antropologie (otisky prstů, skládání kostry, krev – luminiscence, krevní skupiny) - vyučující dr. Vanda Janštová a Bc. Tomáš Pinkr
2 x mikrovyučování studentů |