Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (14.07.2023)
Pedagogická praxe II probíhá jako jeden blok na jedné škole (obvykle na vyšším stupni gymnázia) a zpravidla trvá 4 týdny. Student během praxe
hospituje 8 vyučovacích hodin biologie, vyučuje 24 vyučovacích hodin a 6 hodin praktických cvičení. Z toho může 8 vyučovacích hodin a 2 hodiny praktických cvičení realizovat formou pomocných prací ve výuce nebo formou tandemové výuky ve spolupráci s fakultním učitelem.V případě distanční výuky student pomáhá fakultnímu učiteli s přípravou a realizací online výuky včetně evaluace.
Kromě zapsání předmětu do SISu je třeba přihlásit se na praxi do 15. ledna (pro praxi v letním semestru) nebo do
15. června (pro praxi v zimním semestru) přes přihlašovací tabulku Google Docs sdílenou panem doktorem Jelenem.
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (14.07.2023)
Teaching practice II takes place as one block at one school (usually at a higher grammar school level) and usually lasts 4 weeks. The student teaches 8 biology lessons, 24 lessons and 6 hours of practical exercises during his internship. There are 8 lessons and 2 lessons of practical exercises in the form of auxiliary work in teaching or in the form of tandem teaching in cooperation with the faculty teacher. In the case of distance learning, the student assists the faculty teacher with the preparation and implementation of online teaching, including evaluation.
In addition to registering the subject in the SIS, it is necessary to register for the internship by January 15 (for internships in the summer semester) or by
June 15 (for practice in the winter semester) via the Google Docs login table shared by Dr Jelen.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (14.07.2023)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU
- účast na instruktážní schůzce (před praxemi), reflexní schůzce (po praxích) a zápočtové schůzce (V případě distanční výuky budou vedeny online přes Google Meet)
- včasné odevzdání rozvrhu (poslání do tří dnů Ireně Chlebounové) a dodržení pravidel pro hospitace didaktiků KUDBi
- odevzdání formuláře A+B, C, 2x záznamu z hospitace (na začátku a na konci praxe)
- hospitace předepsaného počtu hodin a odevzdání záznamů z hospitací (náslechových hodin) ke kontrole
- odučení předepsaného počtu vyučovacích hodin: 30 (24 vyučovacích hodin, 6 h laboratorní práce/praktická cvičení), z toho může 8 vyučovacích hodin a 2 hodiny praktických cvičení realizovat formou pomocných prací ve výuce nebo formou tandemové výuky ve spolupráci s fakultním učitelem
- odevzdání kompletních příprav vyučovacích hodin včetně pracovních listů, testů, her, prezentací (v elektronické verzi) atd. (přípravy musí obsahovat všechny náležitosti) ke kontrole; tj. pokud v přípravě píšete, že jste ve VH použili prezentaci - dostanu ji na CD, pokud pracovní list - bude vytištěn a součást materiálů, pokud jste si dělali zvlášť odborné poznámky - budou přiloženy atd. Každá odučená hodina bude ohodnocena studentem a fakultním učitelem.
- vyplnění elektronického reflexního dotazníku (do týdne po skončení praxí)
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (14.07.2023)
CREDIT REQUIREMENTS - participation in an instructional meeting (before internships), a reflection meeting (after internships) and a credit meeting (In the case of distance learning, they will be conducted online via Google Meet) - timely submission of the schedule (mission within three days to Irena Chlebounová) and compliance with the rules for the observation of KUDBi didactics - submission of form A + B, C, 2x observation record (at the beginning and at the end of the internship) - observation of the prescribed number of hours and submission of records from observations (listening hours) for control - teaching the prescribed number of teaching hours: 30 (24 teaching hours, 6 hours of laboratory work / practical exercises) of these, 8 lessons and 2 hours of practical exercises can be realized in the form of auxiliary work in teaching or in the form of tandem teaching in cooperation with the faculty teacher- submission of complete lesson preparations, including worksheets, tests, games, presentations (in electronic version), etc. (preparations must contain all the requisites) for inspection; ie if you write in the preparation that you used a presentation in the VH - I will get it on a CD, if the worksheet - will be printed and part of the materials, if you made special notes - will be attached, etc. Each lesson will be evaluated by the student and faculty teacher . - filling in an electronic reflective questionnaire (within a week after the end of the internship)
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (14.07.2023)
Pro závazné přihlášení na pedagogickou praxi v letním semestru vyplňte do 15.1. tabulku (přihlašování) sdílenou panem doktorem Jelenem na odkazu v prostředí Moodle (předmět Pedagogická praxe výstupová, heslo: PPV). Pro závazné přihlášení na pedagogickou praxi v zimním semestru vyplňte do 15.6. tabulku (přihlašování) sdílenou panem doktorem Jelenem na odkazu v prostředí Moodle (předmět Pedagogická praxe výstupová, heslo: PPV).
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (14.07.2023)
For binding registration for teaching practice in the summer semester, fill in by 15.1. a table (logging in) shared by Dr. Jelen on a link in the Moodle environment (subject: Educational Practice, Password: PPV).
For binding registration for teaching practice in the winter semester, fill in by 15.6. a table (logging in) shared by Dr. Jelen on a link in the Moodle environment (subject: Educational Practice, Password: PPV).