Poslední úprava: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (08.09.2023)
Požadavky k zápočtu
Obecné podmínky k získání zápočtu:
I. ústní část (20 bodů): podcast/Pecha Kucha a závěrečná prezentace (konference); ve tříčlenných týmech (2 x 10 bodů)
II. týdenní domácí příprava (18 bodů)
III. akademické psaní - shrnutí (12 bodů)
IV. souhrnný test (50 bodů)
Všechny výše uvedené části jsou povinné, body za ně se sčítají a části I - III musí být splněny před začátkem zkouškového období. Student musí dosáhnout alespoň 70 bodů. Podrobné informace o jednotlivých částech viz níže body I. - IV.
I. ÚSTNÍ ČÁST (20 bodů)
a) Podcast či pecha kucha (10 bodů)
Studenti se v 2.-3. výukovém týdnu zapíšou do tříčlenných skupin na jedno téma z okruhů 4 - 10. Na toto téma skupina připraví buď podcast v délce 10-15 min či prezentaci ve formátu Pecha Kucha a práci nahrají do připravené složky na Google disku. Podcast/Pecha Kuchu je třeba odevzdat nejpozději 3 dny před lekcí, na které se dané téma probírá.
Podcast
Studenti se v rámci vybraného tématu zaměří na konkrétní problematiku, kterou hlouběji prozkoumají. Součástí přípravy bude i rozhovor s odborníkem na danou problematiku (spolužák, vyučující či expert mimo fakultu). Tyto informace posléze odprezentují v podcastu formou rozhovoru (všichni tři členové skupiny se budou aktivně podílet). Příklady podcastů z loňského roku je možné vidět zde: https://fsv.cuni.cz/en/study/language-centre/english-economists-podcasts (pozn. letos je formát poněkud pozměněn).
Pecha Kucha
Je třeba připravit 24 snímků (8 za každého studenta) k danému tématu, na každý snímek bude maximálně 30 vteřin.
Kritéria hodnocení
angličtina 5
výběr a zpracování tématu (u Pecha Kuchy včetně grafické úpravy) 5
b) Konferenční příspěvek (10 bodů)
Skupina ve stejném složení jako u předešlého úkolu (podcast/pecha kucha) připraví 10 - 12 min prezentaci v jakémkoliv formátu (PPT, Prezi…) na závěrečnou konferenci na téma Global Challenges in 2024. Konference proběhne v 11. výukovém týdnu prezenčně ve škole, každá skupina připraví krátkou anotaci (v rozsahu 200 slov) do konferenčního sborníku. Podklady k příspěvku dodají studenti vyučující jeden týden před konferencí.
Kritéria pro hodnocení
gramatika 2
slovní zásoba 2
anotace 2
grafická úprava a relevance materiálů 2
dodržení časového limitu 2
Po ukončení semestrální výuky nelze prezentace provádět.
II. TÝDENNÍ DOMÁCÍ PŘÍPRAVA (18 bodů)
Studenti na začátku semestru dostanou přístup do své složky na Google disku. Sem budou postupně vkládat následující úkoly:
1. Před každou tématickou hodinou (týden 4 – 10, od tématu Ekologie a ekonomie) si student přečte článek či zhlédne video, na které obdrží od vyučující odkaz emailem. Ze zmíněného vypíše a) hlavní myšlenku, b) klíčová slova (minimálně 5) a c) zdroj a toto ve Wordu/Dokumentu Google uloží pod názvem tématu a svým jménem do složky. (každý úkol = 1 bod)
Kromě toho se podívají na jednu pecha kuchu či si poslechnou jeden podcast vztahující se k probíranému tématu. Znalosti z podcastu/pecha kuchy využijí při diskuzi na hodině.
2. Po každé tématické hodině si student vybere 10 slovíček v ekonomickém kontextu, vztahujících se k tématu. Půjde o slovíčka, která jsou pro studenta nová, ne nutně ta, která zazněla na hodině (student si sám vybere slovíčka, která by se chtěl v rámci daného tématu naučit), ideálně pro úroveň B2 či vyšší (úroveň daného slovíčka si lze ověřit např. zde: https://dictionary.cambridge.org/). Slovíčka z každé hodiny si uloží do svého Quizletu, na který na konci semestru pošle spolu se screenshotem testu vyučující odkaz (tedy celkem cca 70 slovíček). Více viz návod v SISu a Google disku - My Quizlet. (každá sada slovíček = 1 bod)
3. Po 2. a 3. výukové hodině (témata Prezentační dovednosti II a Akademická angličtina) místo výše zmíněného vloží student do složky screenshot vypracovaného cvičení z 5 libovolných sublistů na této webové stránce (celkem tedy 2 x 5 cvičení): http://zbenglish.net/sites/voca/AWL/id21.htm (2 x 2 body)
Tyto úkoly jsou povinné i pro studenty, kteří pravidelně nenavštěvují výuku. Úkoly je třeba odevzdávat pravidelně každý týden do stanoveného termínu, ne všechny najednou na konci semestru. Pokud úkol nebude odevzdán včas, nezíská za něj student body. Studenti, kteří na dané téma připravují podcast/Pecha Kuchu, nemusejí vypracovat 1. část domácího úkolu.
III. SHRNUTÍ ČLÁNKU (12 bodů)
Studenti na poslední vyučovací hodině napíší shrnutí zadaného článku v rozsahu 200 slov (tolerance +/- 20 slov).
Kritéria pro hodnocení
1. struktura 4
2. slovní zásoba a gramatika 4
3. uvedení všech klíčových informací z textu 4
IV. SOUHRNNÝ TEST (50 bodů)
Test je zaměřený na slovní zásobu probíranou v hodinách, akademickou gramatiku (parafrázování, slovesa uvádějící nepřímou řeč, trpný rod, jmenné fráze, formální a neformální angličtina), porozumění psanému textu. V testu je třeba dosáhnout minimálně 50% bodů, tj. 25. Studenti mají tři pokusy. Příklad testu naleznete v souborech v SIS pod názvem Complex test Sample.
Quizlet na procvičování AWL Sublist 1: https://quizlet.com/603486165/academic-word-list-sublist-1-econ-flash-cards/
Další důležité informace
Účast na hodinách se doporučuje, ale není podmínkou k získání zápočtu.
Pokud si toho budou žádat hygienická opatření v důsledku Covidu-19, výuka bude probíhat online.
Při psaní testu nesmějí studenti používat slovníky ani jiné pomůcky.
Čestnost: předpokládá se, že studenti nebudou při psaní testu podvádět, v opačném případě bude příslušný pokus anulován.
Získání zápočtu je podmínkou k zapsání do kurzu JLB004.
Poslední úprava: Mgr. Michaela Gloverová Konečná (03.10.2023)
Requirements to obtain the credit:
I. Oral examination (20 points): podcast OR Pecha Kucha and final presentation (conference) in teams of 3 students (2 x 10 points)
II. Home assignments on a weekly basis (18 points)
III. Summary writing (12 points)
IV. Complex Test (50 points)
All the above parts are compulsory. Tasks I,II and III have to be fulfilled before the examination period starts. The pass level is 70 points. For more detailed information about the individual parts see the below points I.-IV.
I. ORAL EXAMINATION (20 points)
A Podcast OR Pecha Kucha (10 points)
Students will sign up by the end of the 3rd term week for podcast OR Pecha Kucha making teams of 3 students. Podcasts OR Pecha Kucha should cover one of the following topics: ecology, globalisation, inequality, demography, immigration, cultural diversity, or inflation. When having the podcasts/Pecha Kucha completed, the individual teams are asked to save their podcasts/Pecha Kucha in the shared GOOGLE folder. Deadline: podcasts/Pecha Kucha are to be submitted 3 days prior to the seminar during which the topic is discussed.
Podcast (10-15 minutes)
Students are asked to focus on a specific issue which they should research and subsequently carry out an interview with an expert in a specific field (classmate/ lecturer). Students then will report with their teammates on the interview in the podcast (dialogue - all 3 teammates participating equally). You may get inspired here: https://fsv.cuni.cz/en/study/language-centre/english-economists-podcasts (NB: format differs slightly).
Pecha Kucha
The powerpoint presentation will follow the style of Pecha Kucha, i.e. for every slide there is a time limit of 30 seconds allocated and then the new slide is introduced. For each student the number of slides should be 8, i.e. a total of 24 slides per each team.
Assessment of podcast OR Pecha Kucha
English 5
Graphics and relevance of the materials 5
B Conference talk (10 points)
Presentation groups (teams as per Pecha Kucha mock presentations/Podcast) will prepare a 10-12-minute presentation/talk in a format as per their preference in order to participate in the “Global Challenges Conference in the Post-Covid-19 World“. The conference is scheduled in-class for the end of the winter term. Each group is asked to prepare a brief abstract (200 words) which will be included in the conference handbook. Related materials need to be sent to a teacher one week prior to the conference.
Assessment of a conference presentation/talk
Grammar 2
Vocabulary 2
Abstract 2
Graphics and relevance of the materials 2
Timing 2
Presentations CANNOT be delivered once the winter term finishes (i.e. they cannot be delivered during the examination period).
II. HOME ASSIGNMENTS (18 points)
When the term commences, students will gain access to their folder on Google drive where they will be asked to submit the following assignments:
1. Prior to each topic-based seminar (i.e. week 4-10, starting with the topics of ecology and economics) each student is asked to read through an article or watch a video as per the instructions of their teacher OR alternatively selects a podcast and Pecha Kucha presentation provided by their fellow students. Based on the source, each student will write down a) a key message, b) key words (minimum 5) and c) a source and save such in their folder as a Word/Google document under their name and topic. The podcast or Pecha Kucha should also be briefly assessed. Each student should provide assessment of ONE podcast and ONE Pecha Kucha and be ready to discuss ruding the upcoming seminar. Each week - 1 point.
2. After each topic-based seminar every student will select 10 terms (economic context, relating to the topic). Such terms should be new to the student and do not have to necessarily arise from the seminar (B2 or higher - level may be verified e.g. at https://dictionary.cambridge.org/). Subsequently, each student will create his or her own Quizlet set including English definitions. Finally, each student will be asked to create a document which will contain the Quizlet link, and a screenshot of the result of the Quizlet test (70 terms in total) and send such document to his/her teacher prior to the end of the winter term. For more information go to SIS (My Quizlet). Each set of terms - 1 point.
3. After the second and the third seminar (topic of presentation skills and academic English) instead of the above mentioned each student will save in his or her folder screenshots of 5 completed exercises from any of the following 10 sublists (i.e. there should be 2 sets of 5 exercises, each set should cover exercises from 5 different sublists): http://zbenglish.net/sites/voca/AWL/id21.htm (2 x 2 points)
Those home assignments are compulsory for all students. The assignments need to be handed in on weekly basis (not all at once at the end of a term). Those students who fail to submit their home assignment as per the given deadline are not entitled to the points. Those students who prepare either podcast or Pecha Kucha focusing on one of the topics do not have to complete part 1 of the relevant homework.
III. SUMMARY (12 points)
Students will write a summary (200 +/- 20 words) of an article during the final seminar.
Assessment of a summary - total of 12 points
1 Structure 4
2. Vocabulary and grammar 4
3. Key messages 4
IV. COMPLEX TEST (50 points)
The test will be based on the knowledge of:
the terms covered during individual seminars,
academic grammar (passive voice, paraphrasing, formal vs informal English, reporting verbs, noun phrases)
reading comprehension
Students have three attempts. The pass level is 50 %, i.e. 25 points. For the Sample Test go to SIS, Soubory, Complex test Sample.
Quizlet link to practise AWL Sublist 1: https://quizlet.com/603486165/academic-word-list-sublist-1-econ-flash-cards/
Further important information:
Attendance is optional although recommended.
Seminars will be held online in the event it is required due to the introduction of Covid-19 preventative measures.
There are no dictionaries nor other aids allowed while writing the test.
Honesty: students who will be caught cheating during the test will be disqualified and will have to try again in compliance with the above conditions.
Students are required to obtain the credit to be able to enrol in the course JLB004.