|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Hatina (01.10.2019)
Úkolem studentů bude podílet se na výuce v rámci aktivit Centra právních dovedností, a to v rámci aktivit zaměřených na zvyšování právní gramotnosti zejm. středoškolských studentů. Bude se jednat o kombinaci zejm. těchto aktivit: "na klíč" připravený a zorganizovaný simulovaný soud (moot court) v soudní místnosti na PF UK, odučení ukázkové interaktivní hodiny práva, organizace návštěvy skutečného soudního jednání, zpracování zadaného tématu (zejm. aktuální právní případy) do podoby ukázkového plánu hodiny, interaktivní seznámení uchazečů o studium na PF UK s podobou studia na fakultě. Ve všech svých aktivitách budou studenti spolupracovat s vyučujícím kurzu, který bude také dohlížet na dostatečnou obsahovou i metodologickou kvalitu jejich výstupů. Celková míra zapojení studentů bude odpovídat běžné hodinové semestrální dotaci na odbornou praxi, tj. každý student se bude podílet na takovém počtu výše uvedených aktivit, aby přímou výukou a přípravou na ni strávil obvyklý počet hodin určený pro odborné praxe na PF UK. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Hatina (01.10.2019)
Kredity budou uděleny na základě kumulativního splnění všech následujících požadavků: (i) řádné absolvování praxe; |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Hatina (01.10.2019)
Odborná praxe probíhá dle nastavené kombinace aktivit. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Hatina (01.10.2019)
Příhlašování na předmět probíhá výhradně prostřednictvím e-mailu vyučujícího JUDr. Michala Urbana (urban@prf.cuni.cz). Pro zápis předmětu je nutné mít splněný předmět HV2037 Odborná praxe – praxe na středních školách I. nebo HV1585 Odborná praxe – kurzy spotřebitelské gramotnosti. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Viktor Hatina (01.10.2019)
Doporučená literatura: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. Kolektiv autorů. Právo pro každého - učebnice "Právo pro každý den - Street Law", Partners Czech, Praha 2001. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2004. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. SILBERMAN, Mel. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. URBAN, Michal. Efektivní strategie formování právního vědomí středoškolských studentů. Případy z praxe. Praha: Leges, 2013. URBAN, Michal. Prakticky orientované metody výuky - historie, přínosy, rizika. In KUKLÍK, Jan a kol. Metodologie praktických forem právního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013. URBAN, Michal. Street Law aneb Jak učit právo na středních školách. Materiály k předmětu Právní praxe na středních školách. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013, 169 s. (dostupné na: http://ppp.prf.cuni.cz/downloads/street_law_tisk.pdf). URBAN, Michal; FRIEDEL, Tomáš. Jak učit lidská práva na školách?. Praha: Právnická fakulta UK, 2013, 90 s. |