|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (02.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (02.02.2020)
80% účast na hodinách a zápočtový test |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (02.02.2020)
Využívány budou originální i vlastní (autorem je vyučující) materiály přizpůsobené českým studentům a studentkám.
UČEBNICE: 1. Małolepsza M., Szymkiewicz A., Hurra!!! Po polsku 1, Kraków 2005. 2. Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., Polski krok po kroku 1, Kraków 2010.
DOPLŇKOVÁ LITERATURA: 1. Gałyga D., Jak to łatwo powiedzieć, Kraków 2011. 2. Lechowicz J., Podsiadły J., Ten, ta, to. Ćwiczenia nie tylko gramatyczne dla cudzoziemców, Łódź 2001. 3. Pasieka M., Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących, Wrocław 2010. 4. Stempek I., Polski krok po kroku. Gry i zabawy językowe, poziom A1, Kraków 2012 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Sylwia Czachór-Kocatas (02.02.2020)
Obsah učiva: TÉMATA: 1. Jídlo a stolování. 2. U lékaře. 3. Nákupy základních věcí. 4. Zdraví (základní výrazy) 5. Počasí. 6. Čím jsem chtěl být (vyprávění o minulosti). 7. Čím budu (vyprávění o budoucnosti). 8. Volný čas, záliby. 9. Škola, univerzita, zkouškové období, zkoušky, známky 10. Základní interkulturní informace z prostoru polského jazyka.
LEXIKÁLNÍ A GRAMATICKÁ LÁTKA 1. Lexikální materiál podstatný k realizaci daného tématu a jazykových funkcí. 2. Podstatná a přídavná jména v nominativu a dativu v jednotném čísle a ve všech pádech množného čísla. 3. Stupňování adjektiv. 4. Zájmena osobní, přivlastňovací a ukazovací ve všech pádech jednotného i množného čísla. Přítomný čas. 5. Budoucí čas sloves – role slovesného vidu v utváření vhodných tvarů. 6. Minulý čas sloves. 7. Kondicionál sloves. 8. Slovosled v polštině. 9. Zápor v polštině |