|
|
|
||
Poslední úprava: T_KSVI (18.04.2012)
|
|
||
Poslední úprava: T_KSVI (04.05.2006)
Materialy z Internetu.
Knihy:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (02.08.2018)
Neočekává se, že by práce na hře měla některému ze studentů trvat déle než cca týden. Předpokládá se, že zatímco studenti MFF budou spíše hru programovat, studenti FF UK a VŠUP se budou účastnit více herního designu, tvorby grafiky, testování a propagace. Poznámka k harmonogramu: Studentům se VELMI DŮRAZNĚ doporučuje (kvůli tvorbě týmů) dostavit se na 1. a 2. přednášku osobně. Pro úspěšné absolvování předmětu se od MFF UK studentů předpokládají znalosti objektově orientovaného programování (C#, C++ nebo Javy). Bez konzultace s přednášejícím není doporučeno, aby si předmět zapisovali studenti 1. ročníku. V roce 2014/5 přednáška možná proběhne v 5ti celodenních blocích. Bude umluveno na první přednášce 3.10.2014.
1. Programování (tato část je určena zejm. pro MFF UK studenty) Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN, wiki; práce v týmu, rozdělení rolí.
Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC.
Využití jednoduché matematiky a algoritmů. Stručný pohled do základních problémů vytváření velké 3D hry.
Middleware: Přehled běžně používaných middleware nástrojů; co je lepší naprogramavat a co je lepší najít na webu.
Skriptovací jazyky: Role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry.
Návrh programu: "Návrhové vzory" pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware.
Práce s Construct 2; Unity; UDK; vývoj her pro Android, HTML5 (dle zájmu, ale Unity by mělo být určitě).
2. Řízení vývoje (společné pro všechny studenty) Správa dat
Příprava a údržba konfiguračních souborů; lokalizace; patchování.
Project management
Vedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); práce s lidmi
3. Vývojový cyklus počítačové hry (společné pro všechny studenty) Vývojový cyklus počítačové hry
Od námětu po první patch; kdo a kdy vymýšlí, co se ve hře objeví; způsoby financování; hledání vydavatele.
4. Game design (zejm. pro FF a VŠUP studenty) Co je to herní design? Historie a definice designu pro počítačové hry.
Obtížnost a výzva pro hráče. Proč u her mluvíme o obtížnosti, jakým způsobem obtížnost definuje hry jako žánr.
Boj jako primární prostředek komunikace se hrou.
Narativní postupy ve hrách.
5. Hostované přednášky (společné pro všechny studenty) Práce grafiků v herních týmech (Roman Zawada)
Práce designérů v herních týmech (Viktor Bocan)
Casual games (to be confirmed)
|