PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Vývoj počítačových her - NSWI115
Anglický název: Computer Games Development
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2015 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština, angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://gamedev.cuni.cz/study/courses-2015-2016/computer-games-development-wt-201516/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Otakar Nieder
doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Třída: Informatika Mgr. - volitelný
Informatika Mgr. - Softwarové systémy
Kategorizace předmětu: Informatika > Počítačová grafika a geometrie, Programování, Softwarové inženýrství
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KSVI (18.04.2012)
Kurz nabízí komplexní pohled na problematiku vývoje počítačových her, počínaje AAA hrami a konče casual games. Pokrývá jak programování, tak designování her, i problematikou řízení většího týmu. Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK a VŠUP. Studenti budou hodnoceni za to, že v 2-4 členném týmu nadesignují a naimplementují vlastní malou hru. Každý tým bude mít jak studenty MFF, tak FF UK a ideálně i VŠUP. Na cvičeních se dozvíte, jak programovat hry pro tyto platformy: HTML5, Facebook, Flash, Android, UDK. Vystoupí i zvaní hosté z herního průmyslu.
Literatura
Poslední úprava: T_KSVI (04.05.2006)

Materialy z Internetu.

  • www.gamasutra.com
  • http://www.gamedev.net/

Knihy:

  • Game Programming Gems 1 - 6, Charles River Media
  • AI Game Programming Wisdom I - III, Steve Rabin (eds.), Charles River Media

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (02.08.2018)
Poznámka k týmovým pracem:

Neočekává se, že by práce na hře měla některému ze studentů trvat déle než cca týden. Předpokládá se, že zatímco studenti MFF budou spíše hru programovat, studenti FF UK a VŠUP se budou účastnit více herního designu, tvorby grafiky, testování a propagace.

Poznámka k harmonogramu:

Studentům se VELMI DŮRAZNĚ doporučuje (kvůli tvorbě týmů) dostavit se na 1. a 2. přednášku osobně. Pro úspěšné absolvování předmětu se od MFF UK studentů předpokládají znalosti objektově orientovaného programování (C#, C++ nebo Javy). Bez konzultace s přednášejícím není doporučeno, aby si předmět zapisovali studenti 1. ročníku. V roce 2014/5 přednáška možná proběhne v 5ti celodenních blocích. Bude umluveno na první přednášce 3.10.2014.

1. Programování (tato část je určena zejm. pro MFF UK studenty)

Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN, wiki; práce v týmu, rozdělení rolí.

Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC.

Využití jednoduché matematiky a algoritmů. Stručný pohled do základních problémů vytváření velké 3D hry.

Middleware: Přehled běžně používaných middleware nástrojů; co je lepší naprogramavat a co je lepší najít na webu.

Skriptovací jazyky: Role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry.

Návrh programu: "Návrhové vzory" pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware.

Práce s Construct 2; Unity; UDK; vývoj her pro Android, HTML5 (dle zájmu, ale Unity by mělo být určitě).

2. Řízení vývoje (společné pro všechny studenty)

Správa dat

Příprava a údržba konfiguračních souborů; lokalizace; patchování.

Project management

Vedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); práce s lidmi

3. Vývojový cyklus počítačové hry (společné pro všechny studenty)

Vývojový cyklus počítačové hry

Od námětu po první patch; kdo a kdy vymýšlí, co se ve hře objeví; způsoby financování; hledání vydavatele.

4. Game design (zejm. pro FF a VŠUP studenty)

Co je to herní design? Historie a definice designu pro počítačové hry.

Obtížnost a výzva pro hráče. Proč u her mluvíme o obtížnosti, jakým způsobem obtížnost definuje hry jako žánr.

Boj jako primární prostředek komunikace se hrou.

Narativní postupy ve hrách.

5. Hostované přednášky (společné pro všechny studenty)

Práce grafiků v herních týmech (Roman Zawada)

Práce designérů v herních týmech (Viktor Bocan)

Casual games (to be confirmed)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK