Hardware pro počítačovou grafiku - NPGR019
|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
Tomas Akenine-Möller, Eric Haines: Real-Time Rendering, A K Peters, 2002, ISBN: 1568811829
OpenGL Architecture Review Board: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 1.4, Fourth Edition, Addison-Wesley, 2003, ISBN: 0321173481
Randima Fernando: The Cg Tutorial, Addiso-Wesley, 2003, ISBN: 0321194969
Randi J. Rost: OpenGL(R) Shading Language, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0321197895
Ron Fosner: Real-Time Shader Programming, Morgan Kaufmann, 2002, ISBN: 1558608532 |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
zobrazovací řetězec: aplikace, geometrická fáze, rasterizace, historie grafických urychlovačů 2. Reprezentace scény ploškové modely, sítě trojúhelníků, indexované pole, hierarchické reprezentace, úroveň detailu (LoD), skinning, billboards, point sprites 3. Algoritmy výpočet viditelnosti, poloprůhlednost, ořezávání, stínování, intepolace barvy, mlha, mapování textur, bump-mapping, environment-mapping 4. Technika práce s grafickým urychlovačem předávání dat do akcelerátoru, typy dat, textury, index-buffery, strips/fans, double-buffering, akumulační buffer, stencil-buffer, víceprůchodové zpracování, shaders - architektura, obecné základy 5. Pokročilejší praxe (podle časových možností) shaders, spolupráce vertex a fragment shaderu, vertex blending, Phongovo stínování, mlha, poloprůhlednost, použití akumulačního bufferu a stencil bufferu: rozmazání pohybem, hloubka ostrosti, vržené stíny, omezování vykreslovaných dat, sektory a portály (a priori viditelnost), vybrané partie z animace, kostra, skelatální animace, tesselace a geometry shadery 6. API pro 3D akceleraci novinky v OpenGL 4, shadery v Cg, příklady, návody, výběr z reference. 7. CUDA základy programování masivně paralelních procesorů pomocí CUDA a OpenCL 8. Realtime raytracing OptiX - rozhraní pro pouštění raytracingu na GPU, jeho alternativy, současný HW pro raytracing |