Počítačová grafika II - NPGR004
|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: prof. Pavel Pelikán (02.05.2005)
Glassner A.: Principles of Digital Image Synthesis, Addison- Wesley, 1995
Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice in C, Addison-Wesley, 1995
Glassner A.: An Introduction to Ray Tracing, Academic Press, 1991
Žára J., Sochor J., Beneš B. a Felkel P.: Moderní počítačová grafika, 2. vydání, Computer Press, 2004 |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (31.01.2018)
základní model osvětlení, Phongův a Straussův model, fyzikální modely, konstantní a spojité stínování: interpolace barvy (Gouraud) a normály (Phong). 2. rekurzivní sledování paprsku: vrhání paprsku, základní princip rekurzivního sledování paprsku, výpočet průsečíku s jedno- duchými geometrickými tělesy, s CSG tělesem, ... 3. vyhlazování (anti-aliasing) a vzorkování: princip vyhlazování, vzorkovací metody a jejich porovnání: pravidelný rastr, náhodné vzorkování, roztřesení (jittering), Poissonovo diskové rozdělení a inkrementální algoritmus jeho výpočtu, 'N věží', adaptivní zjemňování a jeho kritéria. 4. textury: plošné a prostorové textury, procedurální nebo uložené v tabulce, náhodné textury, konstrukce šumové funkce. 5. distribuované sledování paprsku (Monte-Carlo): princip, použití pro výpočet měkkých stínů, rozmazaných odrazů a lomů, napodobení hloubky ostrosti kamery, rozmazání pohybem a difrakce světla. 6. urychlovací metody sledování paprsku: redukce počtu paprsků (adaptivní řízení hloubky sledování, adaptivní vyhlazování), rychlejší výpočet průsečíku paprsku se scénou (obalová tělesa, 'prořezávání' CSG stromu, prostorové třídění: uniformní a adaptivní dělení, schránky (mailbox), úspora paměti bitovými vektory), zobecněné paprsky 7. radiační metoda výpočtu osvětlení: základní schema, konfigurační faktory a jejich přibližný výpočet pomocí polokrychlí (hemicube) nebo metodou Monte-Carlo, zdokonalení a urychlení: dělení ploch na elementy, automatické adaptivní dělení, vystřelování energie, hybridní metody. |