|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ilona Horychová (05.03.2013)
Cílem je pochopení aktuálních jevů a procesů týkajících se vzdělávání dospělých a získání přehledu o základních pojmech a možnostech volnočasových aktivit. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ilona Horychová (05.03.2013)
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje. Výkladový slovník. 1. vyd. Praha: Academia, 2002. 281 s. ISBN 80-200-0950-7 Strategie celoživotního učení. 1. vyd. Praha: MŠMT, 2007. 90 s. ISBN 978-80-254-2218-2 BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2 MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005. 202 s. ISBN80-7238-220-9 ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning. 1. vyd. Praha: UJAK Praha, 2008. 144 s.ISBN 978-80-86723-56-3 PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 229 s.ISBN 80-7178-295-5
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ilona Horychová (05.03.2013)
Zápočet: Účast, projekt vzdělávací akce. Zkouška: Znalosti v rozsahu látky přednášek a cvičení a výběru ze studijní literatury. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ilona Horychová (05.03.2013)
• Základní andragogické pojmy, historie a současnost vzdělávání dospělých. • Vzdělávací politika ČR, legislativa, aktuální dokumenty, role státu. Financování vzdělávání dospělých, trh práce v ČR. • Současná situace dalšího vzdělávání v ČR, systém dalšího vzdělávání, akreditace vzdělávacích programů. • Cílové skupiny ve vzdělávání dospělých, účast dospělé populace na dalším vzdělávání, motivace. Nerovnost přístupu ke vzdělávání dospělých, příčiny nerovnosti. Vzdělávání zvláštních sociálních skupin: minority, sociálně znevýhodněné skupiny, skupiny ohrožené sociální exkluzí. • Celoživotní učení, učící se společnost. Formální, neformální a informální vzdělávání (Zákon č. 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání). • Kvalifikační vzdělávání, rekvalifikační vzdělávání, firemní vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, zájmové a občanské vzdělávání dospělých. • Vzdělávání seniorů. • Role vzdělavatele ve VD: učitel, lektor, tutor, kompetence lektora. • Dospělý ve vzdělávacím procesu, specifika vzdělávání, problematika vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické aspekty VD. Formy a metody vzdělávání • (brainstorming, braintwriting, workshop, koučing), distanční vzdělávání, blended learning. • Příprava a realizace vzdělávací akce. • Poradenství ve vzdělávání dospělých. • Volnočasové aktivity v historii a současnosti, volný čas a životní styl, pedagogické přístupy k volnému času.
|