|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (06.10.2016)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (27.09.2017)
DAWKINS, Richard 2011: Největší show pod sluncem. Důkazy evoluce. Praha: Argo/Dokořán. FLEGR, Jaroslav 2006: Zamrzlá evoluce aneb je to jinak, pane Darwine. Praha: Academia. MARGULIS, Lynn 2004: Symbiotická planeta. Nový pohled na evoluci. Praha: Academia. MARKOŠ, Anton; HAJNAL, László 2007: Staré pověsti (po)zemské aneb malá historie planety a života. Červený Kostelec: Pavel Mervart. VÁCHA, Marek Orko 2005: Návrat ke stromu života. Brno: Cesta. ZORMANOVÁ, Lucie 2014: Obecná didaktika. Praha: Grada Publishong. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (06.10.2016)
1. aktivní účast a max. jedna absence 2. Kritický rozbor novinového článku: Student si zvolí libovolný novinový nebo internetový článek, určený široké veřejnosti, popularizující nějaký nový vědecký poznatek z evoluční biologie (nedoporučuji vybírat si článek z webu PřF UK, jiných VŠ pracovišť, Vesmíru atp. - to by poněkud ztrácelo smysl, vhodné jsou naopak vědecké/popularizační texty z novin a podobných plátků). K článku si student dohledá původní odborný článek z impaktovaného časopisu (zpravidla je třeba jít přes několik médií) a stručně shrne (max. na A4), k jakému významového posunu ve sdělení původního a odvozeného článku došlo (doporučuji se zaměřit na hlavní, klíčové sdělení obou článků a dále např. na porovnání názvů článků atp.). Práci (tj. původní i odvozený článek v plném znění, případně další mezi-články + kritické zhodnocení na A4) je nutno odevzdat elektronicky NEJPOZDĚJI TÝDEN PŘED vypsaným termínem zápočtu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D. (27.09.2017)
vizuální aspekty výuky - schémata, nákresy, obrazový materiál (pojem evoluce) miskoncepty (Charles Darwin) video a jeho místo ve výuce (vznik života; nové proudy v evoluční biologii) didaktické hry I - role playing (fosilie) didaktické hry II - simulační hry (teorie her a evoluce) didaktické hry III - drobné hříčky (evoluční mechanismy) didaktické hr y IV - deskové hry (evoluce člověka) prezentování, diskuze (evoluce člověka) monologické metody - výklad, vyprávění (biodiverzita a vymírání; definice druhu) práce s textem (evoluce a stvoření) exkurze (evoluce) |