Poslední úprava: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (12.01.2016)
První pedagogická praxe je zaměřena především na náslechy u zkušeného fakultního učitele. Student hospituje v jeho výuce a také ve výuce svých kolegů, kteří souběžně konají praxi na téže škole. V průběhu praxe vykoná nejméně dva samostatné výstupy, tj. odučí dvě hodiny. Pomáhá při přípravě výukových hodin, opravách písemných prací, asistuje při výuce v počítačové učebně. Aktivně se zapojuje do dalších pedagogických povinností (dozor, porady, konzultace, příprava pomůcek apod.).
Po ukončení praxe předloží student zápisy ze svých hospitací, písemné přípravy svých hodin, zprávu o průběhu praxe a hodnocení fakultního učitele.
Analýza praxe, rozbor hodnocení studentů, vyhodnocení přínosu praxe a sebereflexe prvního pedagogického působení studentů je prováděna v rámci předmětu Pedagogicko-didaktická propedeutika matematiky.