PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Didaktika matematiky III - NDIM014
Anglický název: Didactics of mathematics III
Zajišťuje: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2009 do 2014
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
Kategorizace předmětu: Matematika > Didaktika matematiky
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: T_KDM (21.05.2009)
Induktivní a deduktivní metody v matematice. Užití matematiky v praxi. Projektování, realizace a hodnocení vyučovacího procesu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: T_KDM (21.05.2009)

Předmět pomáhá získat teoretické zázemí pro vyučování matematiky na základní škole a v nižších ročnících víceletých gymnázií.

Literatura -
Poslední úprava: T_KDM (21.05.2009)

Hejný, M. a kol. Teória vyučovania matematiky 2.

Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh.

Soubor učebnic matematiky, pracovních sešitů a metodických příruček pro učitele pro 6. až 9. ročník základní školy.

Soubor učebnic matematiky pro nižší ročníky víceletých gymnázií.

Odvárko, O. - Robová, J. - Kadleček, J. Jak tvořit úlohy ze světa našich žáků.

Školské dokumenty, vzdělávací programy v matematice.

Doplňková literatura (časopisy pro učitele matematiky a jejich žáky - Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika, Rozhledy matematicko-fyzikální).

Metody výuky -
Poslední úprava: T_KDM (21.05.2009)

Seminář.

Sylabus -
Poslední úprava: T_KDM (21.05.2009)

Vytváření představ a pojmů, vytváření hypotéz (užití neúplné indukce a analogie), definice a věty ve školské matematice.

Klasifikace pojmů (užití Vennových diagramů), důkazy vět (důkaz přímý, nepřímý, sporem) a jejich význam ve školské matematice.

Význam úloh z mimomatemematických oblastí, matematizace reálných situací, tvorba a řešení slovních úloh.

Didaktická analýza učebnicového textu a písemného projevu žáka (analýza chyb).

Příprava vyučovací jednotky zaměřené na motivaci učiva, na osvojení nové látky, na procvičování a opakování učiva, příprava písemné práce.

Komunikace se žákem v průběhu výukového procesu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK