PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Odborné informace o léčivech - GF149
Anglický název: Professional Drug Information
Zajišťuje: Katedra sociální a klinické farmacie (16-16220)
Fakulta: Farmaceutická fakulta v Hradci Králové
Platnost: od 2012 do 2014
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Vysvětlení: (F,3.r.)
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PharmDr. Petra Matoulková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Farmacie > Předměty farmacie speciální
Korekvizity : GF155
Je korekvizitou pro: GF202, GF291, GF290, GF282
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: OLIVOVA/FAF.CUNI.CZ (24.06.2008)
během kurzu farmakoinformatiky jsou studenti seznamováni s různými typy informací. Kurz je zaměřen na jejich vyhledání a kritické hodnocení, tak aby dokázali informace potřebné pro dispenzaci a poradenství v samoléčení získat a vyhodnotit.
Literatura -
Poslední úprava: OLIVOVA/FAF.CUNI.CZ (24.06.2008)

1. Vlček J., Dalecká R., a kol. Základy farmakoepidemiologie, farmakoekonomiky a farmakoinformatiky. Remedia. Praha, 2005.

2. Greenhalgh T. Jak pracovat s vědeckou publikací. Grada. Praha, 2003.

3. University of Oxford: http://www.jr2.ox.ac.uk/bandolier/index.html

4. Healthy Skepticism: http://www.healthyscepticism.org/

5. Učebnice euromise: http://ucebnice.euromise.cz/index.php?conn=0§ion=knihy

Sylabus -
Poslední úprava: OLIVOVA/FAF.CUNI.CZ (24.06.2008)

principy medicíny založené na důkazu, klasifikace informačních zdrojů, seznámení s jednotlivými designy klinických studií (randomizované kontrolované studie, kohortové studie, studie případ kontrola, kazuistiky, sekundární zdroje: systematické přehledy, meta-analýzy; vyjádření výsledků - parametry prospěšnosti a rizika - relativní riziko RR; snížení nebo zvýšení relativního rizika RRR/RRI; absolutní riziko AR; poměr šancí OR; NNT/NNH; intervaly spolehlivosti; možné ovlivnění výsledků; interpretace výsledků); práce s databázemi jako zdroji informací (bibliografickými ? např. MEDLINE - PubMed, EMBASE; plnotextovými- EBSCO, PROQUEST 5000 a faktografickými ? Micromedex Health Care Series; AISLP), kvalita informací na internetu; v seminářích je diskutována i problematika informací, které objevují v reklamách na léčivé přípravky. Dalšími probíranými tématy jsou činnost lékových informačních center, diskusních skupin, etika nakládání s informacemi (ochrana autorských práv; osobních údajů; etika klinických studií ? informovaný souhlas).

Metody výuky -
Poslední úprava: OLIVOVA/FAF.CUNI.CZ (24.06.2008)

Metoda výuky: semináře.

Zápočet je podmíněn plnou účastí ? resp. omluvenou neúčastí a složením zápočtového testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK