PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Chemická informatika - MC280C10A
Anglický název: Chemical informatics
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2002 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z(+Zk) [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: prof. RNDr. Jan Čipera, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: OLIVA1 (11.08.2003)
Smyslem uvedeného semináře je osvojení dovedností používat ve výuce chemie získané informace v digitální podobě. Jde o použití Internetu, elektronické pošty, Intranetu, Webu, včetně publikování na Webu. Budoucí učitelé získají řadu chemických odkazů, např. : na diskusní kluby didaktiků chemie a chemiků, chemické knihy, konference didaktiků chemie, výsledků výuky chemie atd. Součástí jsou i dovednosti používat editory HTML jazyka pro vytváření vlastních nebo alespoň úpravy stávajících flexibilních učebnic.
Literatura
Poslední úprava: RENA (04.02.2003)

Čipera,J. : Rozpravy o didaktice chemie I

Karolinum,UK Praha 2000

Čipera,J. : Rozpravy o didaktice chemie II

Karolinum,UK Praha 2001

Odkazy na příslušné webowské stránky

Sylabus -
Poslední úprava: RENA (04.02.2003)

V průběhu semináře si posluchači teoreticky i prakticky osvojí zásady prací s počítačovými programy, s Internetem a s mezinárodními databázemi. Osvojí si i zásady používání a tvorby počítačových programů pro výuku chemie a i možnosti implementace elektronické učebnice.

Seminář je vhodný pro všechny, kteří chtějí zlepšit schopnosti komunikace s počítačem.

Smyslem uvedeného semináře je osvojení dovedností používat ve výuce chemie získané informace v digitální podobě. Jde o použití Internetu, elektronické pošty, Intranetu, Webu, včetně publikování na Webu. Budoucí učitelé získají řadu chemických odkazů, např. : na diskusní kluby didaktiků chemie a chemiků, chemické knihy, konference didaktiků chemie, výsledků výuky chemie atd. Součástí jsou i dovednosti používat editory HTML jazyka pro vytváření vlastních nebo alespoň úpravy stávajících flexibilních učebnic.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK