PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Ekonomika a řízení firmy - HP0091
Anglický název: Economy and Corporate Governance
Zajišťuje: Katedra ekonomie a empirických právních studií (22-KNH)
Fakulta: Právnická fakulta
Platnost: od 2012 do 2013
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Staré označení: 9
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Jan Pokorný
Vyučující: Ing. Jan Pokorný
Třída: teorie národního hospodářství
Kategorizace předmětu: Právo > Teorie národního hospodářství
Prerekvizity : HP0592
Je neslučitelnost pro: HV0091
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)
Jsou probírány nejužívanější formy podnikové organizace, cíle a nástroje řízení podniku, marketingová koncepce a finanční řízení podniku, řízení lidských zdrojů, informační systém moderního podniku a metody rozhodování.
Literatura
Poslední úprava: Michaela Špačková (11.02.2019)
Povinná:
  • Kotler P., Keller K. L. :. Marketing management, . 12. vydání. GRADA Praha. 2007.
Doporučená:
  • Armstrong M.:. Řízení lidských zdrojů, GRADA. Praha . 2006.
  • Bělohlávek, F., Košťan, P., Šuleř O.. Management. Praha; Computer Press. 2012.
  • Lojda J.. Manažerské dovednosti. Praha; GRADA. 2011.
  • Mikuláštík M.,. Manažerská psychologie. Praha; GRADA. 2015.
  • Ludwig P.,. Konec prokrastinace (jak přestat odkládat a začít žít naplno). Brno: Jan Melvil; Briquet. 2013. 978-80-87270-51-6.
  • Uhlig, Beatris. Time management: staňte se pánem svého času. Praha; GRADA Praxe a kariéra. 2018. 978-80-247-2661-8.
  • Scholleová H.,. Ekonomické a finanční řízení pro neekonomy; 2. akt. a rozšířené vydání. 2. ak.roz.. Praha; GRADA. 2012.
  • Weihrich,H., Kootz,H.:. Management, Victoria Publishing. Praha. 1993.
  • Frank R.H.:. Mikroekonomie a chování, . Svoboda, Praha. 1995.
  • Kislingerová a kol.,. Manažerské finance. 3. vydání. Praha, C.H.Beck. 2010. 978-80-7400-194-9.
  • Petřík T.:. Ekonomické a finanční řízení firmy, GRADA . Praha. 2005.
  • Pivrnec J.:. Finanční management, . Grada, Praha. 1995.
  • Sharpe W. F., Alexander, G. I.: . Investice, . Victoria Publishing. 1994.
  • Světlík J.:. Marketing - cesta k trhu,. EKKA, Zlín. 1994.
  • Zákon o obchodních korporacích.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)

 Předmětem zkoušky je látka uvedená v sylabu v rozsahu dle přednášek. Zkouška se skládá z části písemné a ústní. Písemka sestává z 15ti otázek. Z každé otázky zkoušený získvává 0-1-2 body; celkově:0 - 14 bodů   -  neprospěl; 15 - 19 bodů -  písemka za 3; 20 - 24 bodů -  písemka za 2; 25 - 30 bodů -  písemka za 1

 Ti, kteří složili pisemnou část zkoušky jsou poté, zpravidla druhý den - záleží na počtu přihlášených, zkoušeni ústně, otázky jsou kladeny s přihlédnutím k výsledku písemky. Výsledná známka je souhrnem písemného a ústního "výkonu". Ten, kdo u zkoušky neuspěl, zpravidla pro malý počet bodů v písemce, může skládat opravný termín bez písemky s tím, že v tomto případě výsledná známka nemůže být výborně.

Sylabus -
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)

 

Předmět seznamuje studenty s cíli a nástroji podnikového řízení, podnikové organizace a s úlohou managementu. Zvláštní pozornost je věnována následujícím oblastem:

 

  1. Marketingové koncepce podniku I.
  2. Marketingové koncepce podniku II.
  3. Marketingové koncepce podniku III.
  4. Finanční řízení
  5. Řízení lidských zdrojů
  6. Rozhodování, optimalizační metody rozhodování I.
  7. Rozhodování, optimalizační metody rozhodování II.
  8. Rozhodování, optimalizační metody rozhodování III.
  9. Firma na kapitálovém trhu
  10. Založení podniku, volba právní formy, podnikatelský plán.

 

Předmět podává základní výklad o podnikovém hospodářství, cílech a strategii podniku, systému a nástrojích podnikového řízení a úloze managementu. Jsou probírány nejužívanější formy podnikové organizace, zdroje a prostředky podnikového hospodářství, marketingové koncepce podniku.

Pozornost je věnována finančnímu řízení podniku, jeho informačnímu systému, personálním a sociálním dimenzím podniku.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK