Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)
Jsou probírány nejužívanější formy podnikové organizace, cíle a nástroje řízení podniku, marketingová koncepce a finanční řízení podniku, řízení lidských zdrojů, informační systém moderního podniku a metody rozhodování.
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)
The following topics are covered - the most used forms of company organisation, objectives and tools of company management, marketing concept and financial management of a company, human resources management, information system of a modern company and methods of decision making.
Literatura
Poslední úprava: Michaela Špačková (11.02.2019)
Povinná:
Kotler P., Keller K. L. :. Marketing management, . 12. vydání. GRADA Praha. 2007.
Doporučená:
Armstrong M.:. Řízení lidských zdrojů, GRADA. Praha . 2006.
Petřík T.:. Ekonomické a finanční řízení firmy, GRADA . Praha. 2005.
Pivrnec J.:. Finanční management, . Grada, Praha. 1995.
Sharpe W. F., Alexander, G. I.: . Investice, . Victoria Publishing. 1994.
Světlík J.:. Marketing - cesta k trhu,. EKKA, Zlín. 1994.
Zákon o obchodních korporacích.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)
Předmětem zkoušky je látka uvedená v sylabu v rozsahu dle přednášek. Zkouška se skládá z části písemné a ústní. Písemka sestává z 15ti otázek. Z každé otázky zkoušený získvává 0-1-2 body; celkově:0 - 14 bodů - neprospěl; 15 - 19 bodů - písemka za 3; 20 - 24 bodů - písemka za 2; 25 - 30 bodů - písemka za 1
Ti, kteří složili pisemnou část zkoušky jsou poté, zpravidla druhý den - záleží na počtu přihlášených, zkoušeni ústně, otázky jsou kladeny s přihlédnutím k výsledku písemky. Výsledná známka je souhrnem písemného a ústního "výkonu". Ten, kdo u zkoušky neuspěl, zpravidla pro malý počet bodů v písemce, může skládat opravný termín bez písemky s tím, že v tomto případě výsledná známka nemůže být výborně.
Sylabus -
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)
Předmět seznamuje studenty s cíli a nástroji podnikového řízení, podnikové organizace a s úlohou managementu. Zvláštní pozornost je věnována následujícím oblastem:
Marketingové koncepce podniku I.
Marketingové koncepce podniku II.
Marketingové koncepce podniku III.
Finanční řízení
Řízení lidských zdrojů
Rozhodování, optimalizační metody rozhodování I.
Rozhodování, optimalizační metody rozhodování II.
Rozhodování, optimalizační metody rozhodování III.
Firma na kapitálovém trhu
Založení podniku, volba právní formy, podnikatelský plán.
Předmět podává základní výklad o podnikovém hospodářství, cílech a strategii podniku, systému a nástrojích podnikového řízení a úloze managementu. Jsou probírány nejužívanější formy podnikové organizace, zdroje a prostředky podnikového hospodářství, marketingové koncepce podniku.
Pozornost je věnována finančnímu řízení podniku, jeho informačnímu systému, personálním a sociálním dimenzím podniku.
Poslední úprava: SVEHLOVA/PRF.CUNI.CZ (12.04.2017)
Syllabus:
This subject introduces students to objectives and tools of company management, company organisation and the role of management. It specially focuses on these topics:
Marketing concept of a company I.
Marketing concept of a company II.
Marketing concept of a company III.
Financial management
Human resources management
Decision making, optimization models for decision making I.
Decision making, optimization models for decision making II.
Decision making, optimization models for decision making III.
Company on the capital market
Establishing a company, choice of the legal form, business plan.
The subject provides a basic introduction to business management, objectives and strategy of a company, system and tools of company management and the role of management. It deals with the most used forms of company organisation, sources and means of company management, marketing concept of a company.
Attention is paid to financial management of a company, its information system, personal and social dimensions of a company.