Předmět umožní studentovi pravidelný debriefing v souvislosti s novými zkušenostmi poskytování skupinové (či
individuální) supervize a v bezpečné situaci skupinové i individuální peer-supervize vytvoří prostor pro zvládnutí
techniky vedení a řízení supervizního rozhovoru s akcentem na jeho podpůrnou funkci. Umožní též vytvořit návyky
související s dokumentací supervizní práce. Studenti se naučí využívat metodu vzájemného konzultování a psaní
field notes ze supervizních sezení pro sebereflexi a učení v roli supervizora. Zápisy jsou dokumentovány v portfoliu
supervizora.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)
Student/ka
umí reflektovat sebe v roli supervizora a průběh supervize a učit se z něj
umí poskytnout individuální intervizní podporu
umí strukturovaně dokumentovat svou sebereflexi
Literatura
Poslední úprava: Romana Pištěková (13.01.2022)
Povinná:
Baštecká, Bohumila, Čermáková, Veronika, Kinkor, Milan. Týmová supervize : teorie a praxe. Praha: Portál, 2016, s. ISBN 978-80-262-0940-9.
BEDDOE, Liz a Allyson DAVYS. Challenges in professional supervision. London, England: Jessica Kingsley Publishers , 2016, 248 s. ISBN 0-85700-843-9.
COCHRANE, Hilary a Trudi NEWTON. Supervision and coaching: growth and learning in professional practice. New York: Routledge, 2018, 162 s. ISBN 1-351-97522-6.
O'DONOGHUE, Kieran. The Routledge International Handbook of Social Work Supervision. : Routledge, 2021, 702 s. ISBN 0-429-28594-9.
Havrdová, Zuzana Hajný, Martin. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008, 213 s. ISBN 978-80-7262-532-1.
Sylabus
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)
Obsah
Studentky a studenti přinášejí k analýze ve dvou paralelních skupinách videozáznam alespoň jedné vlastní aktuální supervize ze své praxe v každém semestru, aktivně se účastní analýzy všech záznamů pod vedením učitele a poskytují si vzájemně zpětnou vazbu ve skupině i ve dvojicích.
V každém semestru student/ka odevzdá dvoje polní poznámky a troje záznamy ze vzájemného konzultování, a to z obou roli (supervizora i supervizanta) a vloží je do portfolia supervizora. Záznamy + zpráva shrnující konkrétní ukazatele vzhledem k dokladovanému kritériu kompetence č..8 budou zpřístupněny v portfoliu supervizora.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Romana Pištěková (07.01.2022)
Nejméně.1 videozáznam vlastní supervize s aktivní přípravou a prezentací na skupinové analýze, aktivní účast 100%.