Poslední úprava: PhDr. Kristýna Hubená, Ph.D. (31.08.2023)
Dovednost plavat obsahuje jak zvládnutí základních plaveckých dovedností, tak i zvládnutí všech plaveckých způsobů (motýlek, znak, prsa, kraul), obrátek i startovního skoku. Dalším krokem v plaveckém vzdělání, je seznámit studenty s postupy výuky plaveckých dovedností a plaveckých způsobů v jednotlivých etapách plavecké výuky.
Poslední úprava: PhDr. Kristýna Hubená, Ph.D. (31.08.2023)
The ability to swim includes mastering basic swimming skills as well as mastering all swimming methods (butterfly, backstroke, breaststroke, crawl), turns and starting jump. The next step in swimming education is to acquaint students with the procedures for teaching swimming skills and swimming methods in the individual stages of swimming lessons.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Kristýna Hubená, Ph.D. (31.08.2023)
Cílem předmětu je poskytnout teoretické zázemí z oblasti didaktiky plavání, a plaveckých sportů. Cvičení jsou směřována k budování a rozvoji didaktických kompetencí studentů.
Po absolvování a dokončení předmětu student chápe význam a vliv fyzikálních vlastností vodního prostředí na organismus člověka.
Student chápe vliv fyzikálních vlastností vody ve vztahu k osvojování základních plaveckých dovedností i plaveckých způsobů.
Student zná a umí popsat klíčové body techniky plaveckých způsobů, obrátek a startů.
Student zvládá předvést základní plavecké dovednosti, plavecké způsoby (kraul, znak, prsa), plavecké obrátky a starty.
Student zvládá předvést prvky z oblasti plaveckých sportů - ploutvový pohyb "Propeller", z vodního póla: herní činnosti jednotlivce - dribling, přihrávka ve dvojici a střelba, ze skoků do vody: pád nazad, provedení prohnutě.
Student je schopen samostatně plánovat, řídit a vyhodnotit program zaměřený na nácvik základních plaveckých dovedností, plaveckých způsobů, obrátek a startů. Je schopen adekvátně reagovat na aktuální podmínky a možnosti (zdravotní, pohybové atd.) žáků.
V rámci přípravy a realizace programu dokáže zvolit adekvátní pomůcky a efektivně je využít.
Student zná didaktické řídící styly výuky a v případě potřeby je při realizaci programu dokáže využít.
Student dokáže zhodnotit sestavený program, vyučovací lekci i vedení lekce jinou osobou/ studentem.
Poslední úprava: PhDr. Kristýna Hubená, Ph.D. (31.08.2023)
The aim of the course is to provide a theoretical background in the field of swimming didactics and swimming sports. The exercises are aimed at building and developing the students' didactic competences.
After passing and completing the course, the student understands the importance and influence of the physical properties of the aquatic environment on the human organism.
The student understands the influence of the physical properties of water in relation to the acquisition of basic swimming skills and swimming methods.
The student knows and can describe the key points of swimming techniques, turns and starts.
The student is able to demonstrate basic swimming skills, swimming methods (crawl, backstroke, breaststroke), swimming turns and starts.
The student is able to demonstrate elements from the field of swimming sports - the "Propeller" fin movement, from water polo: individual game activities - dribbling, passing in pairs and shooting, from jumping into the water: falling backwards, performing bent over.
The student is able to independently plan, manage and evaluate a program focused on practicing basic swimming skills, swimming styles, turns and starts. He is able to respond adequately to the current conditions and possibilities (health, exercise, etc.) of the pupils.
As part of the preparation and implementation of the program, he can choose adequate tools and use them effectively.
The student knows the didactic management styles of teaching and, if necessary, can use them during the implementation of the program.
The student is able to evaluate the compiled program, the teaching lesson and the teaching of the lesson by another person/student.