Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Výuka francouzského jazyka s cílem osvojit komplexní řečové dovednosti (poslech, mluvení, čtení, psaní) v rovině
obecného jazyka na úrovni A1SERRJ.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
French language teaching (beginners’ course) aimed at general language competence skills acquisition
(listening, speaking, reading, writing), corresponding to A1 level of the Common European Framework of
Reference for Languages.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (27.01.2021)
Osvojení komplexních řečových dovedností - poslech, mluvení, čtení, psaní - v rovině obecného jazyka; jazyková kompetence odpovídající úrovni A1.1 SERRJ.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (08.02.2021)
Acquiring comprehensive general speaking skills - listening, speaking, reading, writing - at the A1.1 CEFR level.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
GIRARDET, J., PÉCHEUR, J. Campus 1. Méthode de francais. 2. vyd. Paris: CLE International/VUEF, 2006. 205 s. ISBN 209-033308-1.
GIRARDET, J., PÉCHEUR, J. Campus 1 - Cahier d´ exercices. Méthode de francais. 2. vyd. Paris: CLE
International/SEJER, 2006. 127 s. ISBN 2-09-033243-3
Vocabulaire illustré. 350 exercices. Niveau débutant. 2. vyd. Paris: Hachette, 1992. 144 s. ISBN 2.01.019861.1.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
GIRARDET, J., PÉCHEUR, J. Campus 1. Méthode de francais. 2. vyd. Paris: CLE International/VUEF, 2006. 205 s. ISBN 209-033308-1.
GIRARDET, J., PÉCHEUR, J. Campus 1 - Cahier d´ exercices. Méthode de francais. 2. vyd. Paris: CLE
International/SEJER, 2006. 127 s. ISBN 2-09-033243-3
Vocabulaire illustré. 350 exercices. Niveau débutant. 2. vyd. Paris: Hachette, 1992. 144 s. ISBN 2.01.019861.1.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Požadavky na zápočet
Pravidelná docházka do výuky. Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 absencí a více se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
Písemný zápočtový test
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Credit requirements
Regular attendance at seminars. 2 lesson absences within a semester are tolerated. To compensate for the 3rd and 4th absence at a lesson, the student will be given substitutive assignment by the course teacher. 5 or more absences do not meet basic requirements for being granted credit, the only exception being individual study scheme.
Written credit test
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Obsah výuky
1. Seznámení s koncepcí a způsobem práce v předmětu.
Lekce 1 z učebnice CAMPUS 1: vysvětlení a osvojení výslovnosti a francouzského pravopisu, abeceda,
časování slovesa „být“.
2. L 1: zápor slovesa „být“, sloveso „mít“, otázky a odpovědi týkající se mé osoby, čtení a překlad textů.
3. L 1: gramaticko-lexikální a poslechová cvičení, názvy zemí a národností, členy.
4. L 1: slovesa1.třídy, „comprendre“, gramatická a poslechová cvičení.
5. L 2: představování jiné osoby, množné číslo, tvoření ženského rodu přídavných jmen, slovní zásoba.
6. L 2: číslovky základní, vyjádření data, gramatická cvičení a časování sloves.
7. L 2: číslovky (pokračování), tázací zájmena a tvoření otázek, slovní zásoba - profese.
8. L 2: nepravidelná slovesa „savoir“ x „connître“.
9. L 3: slovesa 2. a 3. třídy, konverzace na téma JÁ, datum, měsíce, dny v týdnu.
11. L 3: opakování nepravidelných a pravidelných sloves - gramatická cvičení, poslechová cvičení, diktát -
číslovky.
12. L 3: shrnutí probraných gramatických jevů. Zhodnocení kurzu. Test.
Průběžný nácvik řečových dovedností daný strukturou učebnice, pravidelné upevňování osvojených gramatických a syntaktických jevů, systematické rozšiřování slovní zásoby v každé vyučovací jednotce.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Content of the course
1. Explanation of the course work scheme - work concept of the lessons.
2.-4. Unit 1
5.-8. Unit 2
9.-11. Unit 3
12. Summary of grammar phenomena dealt with in the course. Course evaluation. Test.
Running practice of speaking skills based on the textbook structure, regular consolidation of acquired grammar and sentence structure elements, systematic vocabulary enlargement in every lesson.
Studijní opory -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
Základem naší společné úspěšné práce je i během distanční výuky práce se standardní učebnicí, případně dalšími prameny, uvedenými pod odkazem "literatura".
Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
For the pursposes of distance learning, the basis of our joint successful work is also the use of standard textbooks, or other sources, listed under the link "literature".
In order to meet the learning objectives and your expectations, we will use a combination of all available and permissible communication channels when teaching foreign languages, namely the MS Teams platform, the correspondence method, consultations and ongoing verification of your language competence.