|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s obecnými zásadami a principy psaní diplomové práce na KAJL, kritérii jejího hodnocení a průběhem obhajoby. V rámci předmětu také studenti formou vzájemných prezentací s následnou diskusí a zpětnou vazbou pracují na konkretizaci tématu své diplomové práce a zdokonalují se v dovednostech odborné diskuse a argumentace.
Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Cílem semináře je připravit studenty pro samostatné a nezávislé zpracování vybraného tématu, zlepšit jejích schopnost argumentovat a zapojit se do odborné diskuse a dále poskytnout jim vědomosti o parametrech odborného stylu a standardech diplomové práce Poslední úprava: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
1. pravidelná docházka (max. jedna absence tolerována) 2. aktivní účast na práci v seminářích, zejména aktivní zapojení do odborné diskuse, poskytování zpětné vazby spolužákům 3. plnění průběžných úkolů 4. pasivní účast na studentské konferenci, na sekci věnované diplomovým pracem (počítá se i online): 16.3. online link zde: https://cuni-cz.zoom.us/j/95692919793, Meeting ID: 956 9291 9793) 5. tentativní prezentace na semináři (STRUKTURA PREZENTACE: tentativní témata/aspekty témat DP; cíle; teoretická východiska/dosavadní výzkum v oblasti; metodologie výzkumu/design výzkumu; podstatná témata k odborné diskusi v semináři; bibliografie) 6. odevzdání finalizované prezentace ve výtisku a v elektronické podobě nejpozději na konci května (v případě věcně, formálně či formulačně neuspokojivé úrovně prezentace bude adept vyzván k jejímu přepracování) Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Bailey, Stephen. Academic Writing: a Handbook for International Students. Fourth edition. London: Routledge, 2015. Hayot, Eric. The Elements of Academic style: Writing for the Humanities. New York: Columbia University Press, 2014. McCarthy, Michael and Felicity O'Dell. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. Webster, Gretchen. “Modern Language Association: The MLA Handbook, 8th edition”. Publishing Research Quarterly34.1 (2018): 152-153. Ostatní literatura bude upřesněna v průběhu kurzu v rámci jednotlivých odborných sekcí (didaktika, lingvistika, literatura) na základě konkrétních vybraných témat diplomových prací. Poslední úprava: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Kurz se sestává z devadesátiminutových seminářů: 1. Představení cílů předmětu, principů psaní diplomové práce, požadavků na diplomovou práci na KAJL, hodnotících kriterií a průběhu a hodnocení obhajoby práce; Zadání požadavků pro získání atestu. 2. Zásady akademického psaní a akademického diskurzu 3. Průběžné prezentace vybraných témat, zpětná vazba od spolužáků a vyučujícího, diskuse 4. Průběžné prezentace vybraných témat, zpětná vazba od spolužáků a vyučujícího, diskuse + Studentská konference, sekce věnovaná diplomovým pracem (počítá se i online) Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (22.02.2025)
|
|
||
Studující prostuduje a shrne odbornou literaturu, popíše hlavní rysy anglického mluveného a psaného odborného stylu a dokáže je aplikovat při formulaci vlastního projektu diplomové práce i v odborné diskusi vedené na seminářích. Studující navrhne tentativní verzi projektu své diplomové práce dle zadané struktury, svůj projekt vysvětlí a při jeho prezentaci uvede odborné argumenty. Studující integruje zpětnou vazbu spolužáků a vedoucího sekce do finální verze prezentace projektu. Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (01.02.2025)
|