|
|
|
||
Studenti budou seznámeni s principy pozorování výuky a její reflexe jako prostředku profesního rozvoje. Na základě těchto principů budou podrobeny pozorování a následné reflexi vybrané aspekty výuky anglického jazyka na základní i střední škole, a to v případě potřeby jak s využitím videozáznamů (částí) vyučovacích hodin v rámci seminářů, tak, a to především či výhradně, v terénu prostřednictvím návštěv základních a středních škol. Studenti si založí vlastní profesní portfolio.
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Obecným cílem předmětu je rozvoj schopnosti studentů reflektovat výuku anglického jako cizího jazyka, a to jak částečně svou, tak zejména výuku dalších aktérů, tj. provázejících učitelů, příp. i ostatních studentů. Tato oborově didaktická náslechová praxe vede studenty k hlubšímu porozumění procesům vyučování a učení se anglickému jazyku na různých stupních škol a umožňuje jim první výukové výstupy, samostatné, asistenční či tandemové.
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (29.09.2024)
|
|
||
Samostudium literatury: 4 hodin (semestr) Práce se studijními materiály: 6 hodin (semestr) Doba věnovaná pozorování výuky: min. 24 hodin (semestr) Výukové (micro)výstupy: 8 hodin (semestr) Plnění průběžných úkolů (doba očekávaná na přípravu jednoho semináře a na přípravu a reflexe pozorování výuky) a tvorba portfolia/seminární práce: 16 hodin (semestr)
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (29.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast: v seminářích na fakultě a na náslechových návštěvách ve školách (studentky a studenti, kteří chtějí plnit praxi ve školách, v nichž působí, postupují dle instrukcí vyučující předmětu - kromě výjimečných a předem povolených individuálních postupů mohou ve své čkole plnit maximálně polovinu této praxe). Průběžné plnění úkolů v zadaných termínech v plném rozsahu. Předložení profesního portfolia. Závěrečný pohovor. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (06.11.2024)
|
|
||
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka (dostupný online) Literatura dle zaměření vlastních principů výuky AJ ULIČNÁ, K.; ŽĎÁREK, K. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady, 1 díl. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016. ISBN 978-80-88176-09-1. https://publi.cz/books/468/index.html?secured=false#cover ULIČNÁ, K.; ŽĎÁREK, K. Vidíš, vidím, vidíme? Výuka anglického jazyka na základních a středních školách: videopřípady, 2. díl. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-88176-09-1. https://publi.cz/books/535/index.html?secured=false#cover SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1. GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5. RICHARDS, Jack C a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Tematické celky: Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Studující plní požadavky v plném rozsahu, při výkonu praxe prokazuje profesionální přístup. Studující reflektuje výuku dle různých kritérií, zejm, s ohledem na nápň práce učitelů cizích jazyků definovaným v Rámci profesních kvalitu učitele cizího jazyka. Studující plánuje vlastná výukové výstupy, přičemž aplikuje teoretické oborově didaktické poznatky. Studující zhodnotí vybrané školní vzdělávací programy v oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Studující formuluje základní principy výuky anglického jazyka s ohledem na vlastní pojetí "kvalitní" výuky. Studující vytvoří pozorovací arch. Studující vztahuje výše uvedené principy k vlastní zkušenosti. Studující identifikuje inspirativní výukové momenty, prostor pro zlepšení a definuje vlastní kategorie k pozorování výuky, a to zejména v oblasti výuky anglického jazyka. Studující si založí profesní portfolio, které plní relevantním obsahem. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (29.09.2024)
|