|
|
|
||
Reflektivní didaktický seminář je zaměřen na podporu souvislé praxe na středních školách. Jeho cíli jsou příprava, realizace a reflexe výuky jednotlivých studentů v roli učitele v prostředí reálné třídy na střední škole. Hlavní pozornost bude věnována rozvíjení schopnosti transfer znalostí dosud získaných v oborové didaktice do prostředí každodenní vyučovací praxe. Zvláštní pozornost bude věnována přípravě na hodinu, realizaci výuky, reflexi vlastní výuky založené na znalosti a aplikaci didaktické teorie a rovněž identifikaci silných i slabých stránek praktikujícího studenta ve výuce. Dále se budou studenti věnovat pozornost kurikulárním dokumentům (ŠVP, RVP a jiné) na konkrétní škole, budou hospitovat v hodinách, přičemž budou také sledovat kulturu a klima každé jednotlivé školy. V průběhu kurzu i praxe samotné budou kooperovat s učiteli z fakulty, spolužáky a fakultními učiteli. dalším cílem je dát studentům příležitost rozvíjet dovednost reflexe jejich vlastního vyučování a dále pak rozvíjet schopnost analyzovat získané zkušenosti.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
Seminář bude probíhat v čase daném rozvrhem. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
80% docházka aktivní účast v semináři včasné dodání požadovaných dokumentů a informací (DPP, vyplnění GOOGLE tabulky, portfolio) projití na reflexivním pohovoru Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Povinná: Scrivener, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. Richards, Jack C, and Charles Lockhart. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994. ____________________________________________________________ Doporučená: Brown, Douglas H. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman, 2001. European Centre for Modern Languages. European Portfolio for Student Teachers of Languages. archive.ecml.at/mtp2/FTE/pdf/STPExtract.pdf Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
80% docházka aktivní účast v semináři včasné dodání požadovaných dokumentů a informací (DPP, vyplnění GOOGLE tabulky, portfolio) projití na reflexivním pohovoru Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (05.09.2021)
|
|
||
Před praxí - představení ped. praxe, její organizace a dokumenbtů - osobní strategie, pokyny, analýza SWOT, analýza a komparace kurikulárních dokumentů Při praxi - dobrovolné individuální konzultace Po praxi - skupinová reflexe ped.praxe, její organizace a dokumentů - individuální reflexivní rozhovory Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|