|
|
|
||
Předmět vychází ze současné reality našich škol a školských zařízení a klade důraz na postupy, jež může učitel ve své každodenní praxi uplatnit. Pozornost je věnována podstatným teoretickým otázkám násilí a šikanování s důrazem na příčiny jeho existence v dětských kolektivech. Podrobně jsou probírány konkrétní metody prevence a strategie řešení šikany, jakož i příčiny selhávání preventivních a represivních postupů. Součástí je též seznámení s institucionálními formami pomoci.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
|
|
||
Studující s využitím znalostí v oblasti násilí a šikanování posoudí a analyzuje modelové situace šikanování v dětských kolektivech, navrhne vhodný postup řešení a odpovídající možnost prevence.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. RICHTEROVÁ, Magdalena, Michal ZVÍROTSKÝ a Stanislav BENDL. Šikana v otázkách a odpovědích. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2022. ISBN 978-80-7603-300-9. ZVÍROTSKÝ, Michal, Stanislav BENDL a Magdalena RICHTEROVÁ. Příběh školní šikany: učebnice pro pedagogické pracovníky. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-4825-5. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (29.09.2022)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na seminářích (splnění úkolů v Moodle - analýza a znodnocení modelové situace šikany), úspěšné absolvování testu (jeden řádný a dva opravné termíny). Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (16.09.2019)
|
|
||
1. Základní odborná terminologie, studijní literatura a další zdroje informací. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|