|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (14.11.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. (07.03.2024)
Cílem oborové didaktika 1 je vybudovat didaktické základy pro výuku občanské výchovy a společenských věd a seznámit jej interakčním paradigmatem didaktiky a s rolí didaktické transformace v přípravě vyučovacího procesu. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. (07.03.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. (07.03.2024)
Povinná literatura: BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání / Yves Bertrand ; přeložil Oldřich Selucký. 1998. ISBN 8071782165. KUTHAN, R., PELCOVÁ, N., ZICHA, Z. (ed) Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Studia didactica I. Praha: Univerzita Karlova 2018. ISBN 978-80-7290-981-0. VYGOTSKIJ, L. S. Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál, 2017. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. YOUNG, M., MULLER, Johan. On the powers of powerful knowledge. Review of Education, Vol. 1, No. 3, 2013, pp. 229–250. Doporučená literatura HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-670-3.
Rozšíření literatury studenti najdou v moodlu / v teams. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D. (07.03.2024)
Sylabus předmětu rozdělený do výukových bloků: 1. blok výuky - 8. 3. 24
2. blok výuky – 19. 4. 24
3. blok výuky – 3. 5. 24
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (30.01.2024)
Předmět Oborová didaktika 1 je zakončen zápočtem a oceněn 3 kredity, jež odpovídají časové zátěži minimálně 75 hodin. Dílčí požadavky k zakončení prředmětu:
|