|
|
|
||
Posláním předmětu je přiblížit studentům problematiku využití automatizace, robotizace a počítačového řízení procedur v každodenní praxi. Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s oblastí robotiky a nastínit jim možnosti implementace konkrétních nástrojů a systémů podporujících výuku robotizace na školách. Během výuky předmětu se předpokládá funkční propojení teoretické roviny s praktickou. Studenti budou seznámeni s klíčovými poznatky z oblastí robotizace, automatizace a řízení procesů v kontextu jejich využití ve sférách vědy, výzkumu, vzdělávání a průmyslu. Současně bude vytvořen dostatečný prostor pro ukázky a nácvik praktických a tvůrčích činností s technologickými prostředky určenými k podpoře realizace robotických aktivit. Výuka předmětu se zaměří rovněž na rozvíjení programátorských technik v grafických vývojových prostředích, jež jsou určena pro programování robotických programovatelných hraček a robotů, a která plnohodnotně disponují standardními programovacími prvky, jako jsou např. cykly, podmínky, práce s řetězci, rozsáhlým matematickým aparátem a silnou podporou grafických prezentací výsledků.
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (10.10.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Pro úspěšné absolvování kurzu je zapotřebí získat min. 75 % úspěšnosti v rámci Moodle kurzu. Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
BAUM, D. Definitive Guide to LEGO MINDSTORMS. 2nd Edition. Berkeley : Apress, 2002. BAUM, D. et al. Extreme Mindstorms: an Advanced Guide to Lego Mindstorms. Berkeley : APress, 2000. ERWIN, B. Creative projects with LEGO Mindstorms. Boston : Addison-Wesley, 2001. FERRARI, M. et al. Building Robots With Lego Mindstorms : The Ultimate Tool for Mindstorms Maniacs. Osborne : Syngress, 2001. FERRARI, M. et al. LEGO Mindstorms Masterpieces: Building Advanced Robots. Osborne : Syngress, 2003. SENN, J. A. Information Technology: Principles, Practices, and Opportunities. 3rd Edition. New Delhi, Prentice Hall, 2003. WILCHER, D. LEGO Mindstorms Mechatronics : Using Systems and Controls to Build Sophisticed Robots. New York : McGraw-Hill/TAB Electronics, 2003. VAŇKOVÁ, P. Robotické programovatelné hračky ve výuce. Univerzita Karlova Pedagogická fakulta. 2019. VAŇKOVÁ, P. Robotické programovatelné hračky ve výuce II. Univerzita Karlova Pedagogická fakulta. 2022. Další zdroje, materiály a odkazy jsou dostupné v elektronické podpoře kurzu v prostředí Moodle. Dostupné na: Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (12.09.2024)
|
|
||
Další studijní opory budou poskytnuty v rámci Moodle kurzu. Přístup do Moodle kurzu bude účastníkům poskytnut na začátku semestru na první hodině. URL pro ZS 2024/2025: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2353 Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (03.10.2024)
|
|
||
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu bude student schopen:
Poslední úprava: Tocháček Daniel, PhDr. (19.09.2024)
|