Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.09.2020)
V návaznosti na požadavky a cíle prvního ročníku je kladen důraz zejména na vyrovnávání hlasového rozsahu a jeho rozšiřování, na schopnost dynamického odstínění hlasu, rozvoj hudební představivosti, stylové a výrazové ztvárnění skladeb, na zásady hlasové hygieny.
Výuka probíhá prezenční formou dle instrukcí jednotlivých vyučujících. V případě zhoršení epidemiologické situace nebo nemoci přechází výuka na distanční formu studia.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (24.09.2018)
Záměrem pedagogické činnosti je další rozvoj pěveckých dovedností a interpretačních schopností plynule navazující na předchozí výuku v 1. ročníku. Pěvecko - technická příprava je zaměřena na rozvoj pohyblivosti hlasu,hudební artikulace /portamento, glissando,ripetuto, staccato, tenuto / a melodické ozdoby.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.09.2020)
Individuální domluva s konkrétním vyučujícím, k němuž byl student přidělen.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (24.09.2018)
ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha : SNKLHU, 1955. HOLEČKOVÁ, J. 500 pěveckých cvičení. Praha : Supraphon, 1973. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha : Supraphon, 1989. MARTIENSSENOVÁ - LOHMANOVÁ, F. Vzdělaný pěvec. Praha : KORA, 1994. ISBN 80-85644-04-5. ROKYTA, J. ; STOLAŘÍK, J. ; ZENKL, L. Jak zpívat lidové písně. Ostrava : Krajské kulturní středisko, 1990. ISBN 80-85029-13-8. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7082-842-0. Rosner,R.Bel canto a moderní hlasová peagogika. Praha:SHN 1963
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.09.2020)
Aktivní účast na výuce a průběžná příprava repertoáru požadovaného ke zkoušce. Ta probíhá na konci 4. semestru a obsahuje přednes pěti skladeb - jedna z období baroka, dvě úpravy lidových textů nebo inspirace lidovými texty (např. Janáček, Martinů, Novák), skladba s dětskou tematikou a umělá skladba dle vlastního výběru.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (24.09.2018)
Sylabus frekventovaných a průběžně osvojovaných pojmů a dovedností:
V návaznosti na požadavky a cíle prvního ročníku je kladen důraz zejména na vyrovnávání hlasového rozsahu a jeho rozšiřování, na schopnost
dynamického odstínění hlasu, rozvoj hudební představivosti, stylové a výrazové ztvárnění skladeb, na zásady hlasové hygieny.
Vstupní požadavky
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.09.2020)
Vzhledem k omezené kapacitě je předmět určen pouze studentům oborové hudební výchovy. Je vyučován ve skupinkách po třech a má dotaci 1 vyučovací hodinu týdně. Studenti pokračují ve výuce u stávajícího pedagoga a výběr konkrétní hodiny výuky probíhá po registraci do předmětu prostřednictvím interní sdílené tabulky, která je studentům zaslána emailem. V případě otázek kontaktujte Mgr. Lucii Hilscherovou.