|
|
|
||
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|
|
||
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
Posláním studijního předmětu Počítač ve vzdělávání je seznámit studenty se základními způsoby využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých aspektů se zvláštním důrazem na využití internetu, přispět tak k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení. Cílem předmětu je vybavit studenty nejen potřebnými teoretickými znalostmi, ale pomoci jim též rozvinout jejich praktické schopnosti výukového využití ICT. Předmět se zabývá edukačními technologiemi na třech úrovních - 1. přístup k výukovým materiálům, 2. spojení s jinými lidmi prostřednictvím sociálních sítí, 3. vliv technologií na vlastní výukový proces. Kromě toho se zaměřuje na projektovou výuku s využitím ICT a na právní otázky související s možností využití počítače ve výuce. Absolvent by měl být schopen navrhnout a zhodnotit různé edukační situace využívající technologie, umět aplikovat nejnovější online nástroje a integrovat se do odborně zaměřené komunity lidí majících potenciál mu průběžně pomáhat v odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich následného celoživotního vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (25.09.2011)
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. |
|
||
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
přednáška + seminář |
|
||
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
· Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů na požadované úrovni · Obhajoba demonstrující pochopení smyslu využití edukačních technologií a prokazující existenci osobního vzdělávacího prostředí s aktuálními výsledky |
|
||
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
ÚVOD DO PROBLEMATIKY ZÁKLADY VYUŽITÍ EDUKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ Gender a ICT INOVATIVNÍ METODY VYUŽITÍ EDUKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ OD ŠKOLY 1.0 KE ŠKOLE 2.0
|