|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.09.2022)
Cílem kurzu je zkvalitnit dovednosti studentů v oblasti interpretace literárních děl určených dětem mladšího školního věku a prožít a reflektovat základní postupy práce s literárními texty, které lze uplatnit při výuce žáků. |
|
||||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.09.2022)
Celková studijní zátěž studenta: 88 hodin
Rozsah přímé výuky (seminářů): 8 hodin |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.09.2022)
(1) ČEŇKOVÁ, J., MATOUŠEK, P. a Komise pro dětskou knihu Svazu českých knihkupců a nakladatelů a IBBY. Nejlepší knihy dětem. Výběr z českých knih pro děti a mládež 2014/2015. [online] [cit. 2015-18-11]. Dostupné z www: < http://www.nejlepsiknihydetem.cz/ (2) FOSTER, T. C. Jak číst romány jako profesor. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-929-8. (3) MANDYS, P. a kol. 2 x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros 2013. (4) MOCNÁ, D., PETERKA, J. a kol. Encyklopedie literárních žánrů. Praha, Litomyšl: Paseka 2004. (5) PETERKA, J. Teorie literatury pro učitele. Mercury Music & Entertainment: Úvaly, 2007. (6) HRABAL, J. Jak Rozumět Literárnímu Vyprávění? Praha: Nová škola, o.p.s., 2021.
Internetové zdroje: https://new.ctenarskekluby.cz/ http://www.zlatastuha.cz/cs https://mravencichuva.cz/ + seznam literatury pro děti (aktualizovaný na začátku každého akademického roku) |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (11.09.2021)
Znalost probrané literatury na základě přednášek a seminářů a na základě uvedených titulů povinné literatury. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (14.10.2022)
1. Didaktický potenciál textu 2. Mýtus, klíčová slova 3. Dílna čtení - postava, vypravěč, kompozice 4. Práce s poezií; o věcech, které ztrácíme 5. Adaptace pohádek 6. Smysl textu, autorský záměr |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.09.2022)
Požadavky ke zkoušce z Literatury pro děti II (F. Komberec, V. Laufková) 1. Aktivní účast na výuce 2. Četba 10 dětských knih Předkládáte seznam 10 přečtených knih a ukázek z knih LPD, přičemž postihnout byste měli celkem 10 různých kategorií (je počítáno s tím, že v prvním seznamu z loňského semestru jste již 6 kategorií pokryli, takže by se v těch 10 knihách měly objevit čtyři nové kategorie). Kategorie: 1) Pohádky nejrůznějších národů a kontinentů a pohádkové “klasiky” 2) Autorské pohádky - čeští autoři (70. léta 19. století – 50. léta 20. století) 3) Autorské pohádky 20. století - čeští autoři (60. léta – současnost) 4) Autorské pohádky - světoví autoři 6) Obraznost v poezii pro děti 8) Próza s dětským hrdinou – čeští autoři 9) Próza s dětským hrdinou – světoví autoři Knihy by měly být určeny pro děti mladšího školního věku (prvostupňové čtenáře) na různé úrovni čtení a také rozmanitých zálib. Alespoň jedna kniha by měla být vydána po roce 2010. Počítejte prosím s limitem maximálně 2 knihy od jednoho autora v seznamu. V seznamu vyznačte, které knihy jste četli na základě vlastního výběru, ostatní knihy rozdělte podle oblastí. Jednotlivé tituly prosím přesně citujte (www.citace.com). Ukázky prosím odevzdávejte v průběhu semestru, nejpozději tři dny před zkouškou. 3. Kritéria ke zkoušce: Na zkoušce by každý z Vás měl samostatně hovořit v rozsahu 4–7 minut o vybraném úryvku dle kritérií níže. Kritéria hodnocení
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.09.2022)
Ke sdílení materilů bude použit Padlet. V případě hybridní výuky či online výuky bude využita platforma ZOOM: ZOOM: |