Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
Kurz seznámí studenty se systémem právních předpisů platných ve školství, se specifikací práv a povinností pedagogických pracovníků, s vedením povinné dokumentace a s právními normami, vztahujícími se na práci s dětmi, žáky a studenty.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
The course will introduce students to valid education legislation. It will specify the legal rights and obligations of educational staff, the compulsory documentation and legal regulations concerning work with children, pupils and students.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
Cílem kurzu je vytvoření kvalifikovaných právních názorů a představ o legislativních předpisech platných ve školství, poznání a hodnocení práva, požadavky na právo, jeho tvorbu, aplikaci a realizaci v profesním životě.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
The aim of the course is to extend students? legal awareness and their knowledge of valid education legislation. It will also introduce them to the law-making process, its rules and requirements and their application and realisation in professional life.
Literatura
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
HÁJEK B., Právní vědomí vychovatele, Liberec: Technická univerzita, 2007.
Listina základních práv a svobod, Praha: Parlament České republiky, 1998.
ÚZ Školství, Ostrava: Sagit, 2009.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
Požadavky k zápočtu: docházka na prezenční část výuky a vypracování zadané otázky, prostudování zadaných tematických okruhů.
Sylabus -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
1. Základní právní pojmy.
2. Školské subjekty pracující s dětmi, žáky a studenty.
3. Specifikace škol a školských zařízení.
4. Pedagogičtí pracovníci v těchto zařízeních.
5. Vedení dokumentace.
6. Tvorba školních vzdělávacích programů.
7. Právní předpisy ve školách a školských zařízeních.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)
1. Basic legal terms.
2. Educational institutions working with children, pupils and students.
3. Specification of schools and school facilities.
4. Education workers in these institutions.
5. Documentation.
6. Creating School educational programmes.
7. Legal regulations concerning schools and school facilities.