PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika vyučování TV (pro TV) - OK0620061
Anglický název: Teaching methods and techniques in physical education
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:ústní
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11168#section-4
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Neslučitelnost : O01320061
Prerekvizity : OK0620041, OK0620042, OK0620112, OK0620113, OK0620130, OK0620131
Záměnnost : O01320061
Je prerekvizitou pro: OK0620272
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motoriky, pohybové schopnosti a dovednosti, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)

Získat poznatky, dovednosti a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (23.10.2020)

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.

Odkaz – adresa - link

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a2143e3c65c494debb97453016f12ad22%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=572a28bd-f61a-41e9-ae90-5f34e965686f&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2

 

MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11168#section-4

Literatura -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)

 

Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.

Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001.
Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS.
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (30.10.2019)

Požadavky na absolvování předmětu (tzn. zkoušky) vychází jednoznačně z obsahu, resp. sylabu tohoto předmětu, z anotace a doporučené literatury v charakteristice předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.

                                                              

Sylabus -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)

Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v tělesné výchově, diagnostika v tělesné výchově a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Hospitace: seznámení s různýmu způsoby a metodami řízení hodin TV ve vztahu k věku. Zápočtové požadavky - příprava a řízení sekvence vyučovací jednotky na zadané téma, sebereflexe vlastní praxe, evaluace praxí kolegů pomocí evaluačních metod, práce s odborným časopisem. Zkouška.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (25.09.2020)

Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem).

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK