Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Při výběrovém kurzu se student seznámí s metodami, kterých se užívá při výuce dramatické výchovy. Také zjistí, že dramatická výchova se může stát sama metodou při výuce různých vyučovacích předmětů. Prostřednictvím her a cvičení pozná různé techniky práce s žákem, což posílí jeho představu o pedagogické komunikaci.
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
In the optional course a student gets acquainted with the methods applied during teaching drama. They can also learn that drama itself could become a method of teaching various subjects. Through games and exercises they can learn various techniques of work with pupils, which strengthens their understanding of pedagogical communication.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla.
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
The overall aim of drama is the system of social and artistic education focused on the development of both the personality and the social skills through drama and theatre.
Literatura
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2012)
MARUŠÁK, R.; KRÁLÍKOVÁ, O.; RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4 VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Strom, 1997. ISBN 978-80-24718651 BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9 VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
účast na výuce, seminární práce - příprava na lekci DV
Sylabus -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů
metody, hra-život jako, pravidla, reflexe
vedení, role
učitel DV
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
The contents of the course are formed predominantly by practical activities, accompanied by theoretical interpretation or reflections by students.