PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova - OENPP146
Anglický název: Drama Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)
Při výběrovém kurzu se student seznámí s metodami, kterých se užívá při výuce dramatické výchovy. Také zjistí, že dramatická výchova se může stát sama metodou při výuce různých vyučovacích předmětů. Prostřednictvím her a cvičení pozná různé techniky práce s žákem, což posílí jeho představu o pedagogické komunikaci.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)

Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený k rozvoji osobnosti a sociálních dovedností prostřednictvím dramatu a divadla.

Literatura
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (16.09.2012)

MARUŠÁK, R.; KRÁLÍKOVÁ, O.; RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Strom, 1997. ISBN 978-80-24718651
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha : IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9
VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha : ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)

účast na výuce, seminární práce - příprava na lekci DV

Sylabus -
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2011)

Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů

metody, hra-život jako, pravidla, reflexe

vedení, role

učitel DV

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK