|
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2013)
|
|
||
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2013)
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin. |
|
||
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2013)
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. BIERACH,A. Poznej člověka na první pohled. Praha: Alternativa, 1996. BIERACH,A. Za maskou je člověk. Jak prohlédnout přetvářku. Praha: Alternativa, 1997. VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie I.II. Praha: Portál, 2000. BAKALÁŘ, E. Nové psychohry, Praha: Portál, 1998. BIREKNBIHLOVÁ,V.F. Umění komunikace, Praha: 1999. HARTL,P. Komunita občanská a komunita terapeutická, Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. HERMOCHOVÁ,S.: Metody aplikované sociální psychologie, sociálně psychologický výcvik ve školním věku. Díl 4., Praha: FF UK, 1991. HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik: příspěvek sociální psychologie k metodice práce s přirozenou skupinou, Praha: FF UK, 1988. PINDEŠOVÁ, E. Umění komunikace - znak profesionální kompetence: sociálně psychologický výcvik - manuál k metodice výcviku. Brno: 2002. VALENTA,J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. |
|
||
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2013)
Požadavky pro získání zápočtu: minimální účast na semináři 90 %. |
|
||
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (28.02.2013)
1. Charakteristická řešení a hledání optimálních východisek v konfliktních situacích.
2. Body-image, tělesné sebepojetí
3. Komunikační dovednosti, zdravá komunikace, umění dohody, (sebe) manipulace, dysfunkční komunikace včetně
stigmatizace.
4. Jazyk a skutečnost.
5. Modelové ukázky a nácvik zvládání zátěžových situací v pomáhajících profesích.
6. Asertivní dovednosti. |