Shading Languages - NPGR027
Anglický název: |
Shading Languages |
Zajišťuje: |
Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Fakulta: |
Matematicko-fyzikální fakulta |
Platnost: |
od 2008 do 2018 |
Semestr: |
letní |
E-Kredity: |
5 |
Rozsah, examinace: |
letní s.:2/1, Z+Zk [HT] |
Počet míst: |
neomezen |
Minimální obsazenost: |
neomezen |
4EU+: |
ne |
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: |
ne |
Stav předmětu: |
vyučován |
Jazyk výuky: |
angličtina |
Způsob výuky: |
prezenční |
Způsob výuky: |
prezenční |
|
|
Anotace -
| |
|
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
Tématem přednášky jsou stínovací jazyky používané při realistickém zobrazování, pozornost bude zaměřena na
softwarové renderery
(RenderMan).
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
The topic of this lecture is usage of software shaders in realistic rendering (RenderMan-style).
|
Literatura -
| |
|
Poslední úprava: doc. Alexander Wilkie, Dr. (30.04.2019)
Steve Upstill: The RenderMan Companion
Anthony A. Apodaca, Larry Gritz, Ronen Barzel: Advanced RenderMan
https://www.fxguide.com/featured/the-art-of-deep-compositing/
http://patrickheinen.com/docs/DeepCompositingInVFX_PatrickHeinen_2013.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=19w3vkFp5X0
https://en.wikipedia.org/wiki/Penrose_tiling
http://graphics.cs.kuleuven.be/publications/LD06AWTCECC/
Poslední úprava: doc. Alexander Wilkie, Dr. (30.04.2019)
Steve Upstill: The RenderMan Companion
Anthony A. Apodaca, Larry Gritz, Ronen Barzel: Advanced RenderMan
|
Sylabus -
| |
|
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
Tato přednáška se věnuje konceptům a technickým detailům tzv. stínovacích jazyků používaných
při definici vzhledu 3D objektů. Hlavní těžiště zájmu je zkoumání přístupů použitých v systému RenderMan,
bude též provedeno srovnání s real-time přístupy (hardwarově implementované stínovací jazyky).
V praktické části přednášky se bude používat open-source varianta systému RenderMan, studenti tedy
získají bezprostřední zkušenosti s probíranou tématikou.
Poslední úprava: JUDr. Dana Macharová (13.02.2009)
This course introduces the concepts behind, and the technicalities of, shader-based appearance modelling.
The main focus of the lecture is the RenderMan approach to shading, with some comparisons to real-time
shading languages. The practical part of the course will use an open source RenderMan renderer to let
students gain hands-on experience with such a system.
|