PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2014/2015
   Přihlásit přes CAS
Didaktika matematiky - NMUE015
Anglický název: Didactics of Mathematics
Zajišťuje: Katedra didaktiky matematiky (32-KDM)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. RNDr. Oldřich Odvárko, DrSc.
doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
Kategorizace předmětu: Matematika > Didaktika matematiky
Záměnnost : NDIM001
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ()
Cíle výuky matematiky na střední škole. Induktivní a deduktivní metody výuky. Analýza koncepce a obsahu jednotlivých partií středoškolské matematiky.
Sylabus -
Poslední úprava: ()

Cíle předmětu: Dovést studenty.

  • k pochopení procesu výstavby didaktických systémů a výukových projektů středoškolské matematiky v celém jejich komplexu, s ohledem na vývojové trendy,.
  • k aktivnímu osvojení si základů metod, týkajících se projektování, realizace a hodnocení výukového procesu ve středoškolské matematice.

Obsah přednášky:.

1. Tvorba didaktických systémů středoškolské matematiky (transformace matematiky jako vědy do úrovně středoškolské matematiky).

2. Proces osvojování obsahu a metod středoškolské matematiky (matematická organizace empirického materiálu, logická organizace matematického materiálu, aplikace matematické teorie).

3. Výukové projekty středoškolské matematiky (kritická analýza učebních materiálů jako prostředek pro tvorbu různých variant vý- ukových projektů).

4. Výukový proces středoškolské matematiky (komunikace se žákem).

5. Projektování výukového procesu (příprava vyučovacích jednotek a jejich souborů).

6. Hodnocení průběhu a výsledků výukového procesu v oblasti středoškolské matematiky.

Obsah semináře:.

Globální a lokální didaktická analýza základních okruhů:.

1. Výstavba číselných oborů.

2. Elementární teorie funkcí; posloupnosti; diferenciální a integrální počet.

3. Syntetická a analytická geometrie; geometrická zobrazení; vektorová algebra.

4. Rovnice, nerovnice a jejich soustavy.

5. Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK