|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (15.02.2017)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (15.02.2017)
Caha, M., Matějček, T. (2000): Pracovní listy Beo. Živá planeta, Praha. Činčera, J.: Environmentální výchova (2007): od cílů k prostředkům. Paido, Brno. Činčera, J., Caha, M., Kulich, J. (1996): Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji. Brontosaurus Praha 7, Praha. Hrkal, H. (2007): Zlatý fond her II. Portál, Praha. Janda, J. (2002): Zlatý fond her I. Portál, Praha. Máchal, A. (1995): Špetka dobromysli. Rezekvítek, Brno Máchal, A. (2000): Průvodce praktickou ekologickou výchovou, Rezekvítek, Brno. Máchal, A., Vlašín, M., Smolíková, D. (2000): Desatero domácí ekologie. Rezekvítek, Brno. Matějček, T. (2007): Střediska ekologické výchovy a jejich úloha v geografickém vzdělávání. In: Geografické rozhledy, 16, č. 3, s. 8-9. Matějček, T. (2007): Ekologická a environmentální výchova. Učební text k průřezovému tématu Environmentální výchova podle RVP pro základní vzdělávání. Nakladatelství České geografické společnosti, Praha. Pike, G., Selby, D. (1994): Globální výchova, Grada, Praha. Řezníčková a kol. (2008): Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání. Výuka v krajině. UK, Přírodovědecká fakulta, Praha. Zounková, D. (2007): Zlatý fond her III. Portál, Praha. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (15.02.2017)
splnění dílčích úkolů, aktivní účast na výuce |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (15.02.2017)
1. Základní pojmy. Zdroje informací. 2. Specifika ekologické a environmentální výchovy (dále jen EV). 3. Cíle EV. 4. Vývoj a významné osobnosti EV. 5. Školní a mimoškolní environmentální výchova. 6. Organizace zaměřené na EV. 7. EV jako průřezové téma RVP. Ukázky geografického pojetí vybraných témat. 8. Projektové vyučování jako prostředek EV. 9. Terénní výuka jako prostředek EV. 10. Zážitková pedagogika jako prostředek EV. 11. Další výukové prostředky EV. 12. Ekologický výukový program jako specifická forma EV. 13. Hodnocení výsledků EV. Environmentální gramotnost. |