|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Radim Perlín, Ph.D. (26.09.2022)
Studenti se v rámci výuky seznámí jak s metodami hodnocení různých aspektů mikroregionální rozvoje, dále se seznámí s různými dostupnými zdroji pro tyto analýzy a naučí se výsledky správně interpretovat. Postup výuky Výuka bude probíhat formou diskuze v rozvrhovaných hodinách, tedy vždy v úterý 8.10 – 9.40. Každý student si samostatně vybere jedno správní území ORP ve Středočeském kraji, nejlépe takové, které zná, má tam vazby a vztahy. Není to ale nutná podmínka. Pro toto ORP bude každý student samostatně zpracovávat analytická hodnocení na základě veřejně přístupných zdrojů dat. Statistická data a metodiky zpracování dat zajistí vyučující. V rámci výuky není nutné provádět žádné terénní šetření nebo výjezdy. Postup práce: Každý student na základě zadání v době výuky v průběhu následujícího týdnu zpracuje samostatně svůj úkol, který se bude skládat obvykle ze zpracování tabulkové části, vyhodnocení dat a textové části – komentáře k těmto datům. Komentáře se zaměření na vyhodnocení dosažených výsledků, hledání příčin, co dosažený stav způsobilo a hledání souvislostí mezi různými typy vstupních dat nebo hledání obecností ve vývoji. V žádném případě se nebude jednat o prostý popis dat. Na další hodině budou vybraní studenti on line prezentovat svoje výsledky a ostatní studenti budou výsledky on line komentovat, polemizovat a případně rozporovat zvolené přístupy nebo formu analýzy vstupních dat. Výsledkem a podkladem ke zkoušce je soubor informací, tabulek, grafů analýz z hodnoceného území, které student samostatně z hodiny na hodinu zpracovával a na konci kursu přinese, zašle k hodnocení. Pokud student pracuje z hodiny na hodinu a má svoje zpracovaná data a analýzy v pořádku a na požadované odborné úrovni, ke zkoušce to stačí svázat dohromady a odevzdat. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Radim Perlín, Ph.D. (26.09.2022)
HAMPL, M., GARDAVSKÝ, V., KŰHNL, K. (1987): Regionální struktura a vývoj systému ČSR. UK, Praha, 255 s. PERLÍN, R. KLEČKOVÁ V: (2015): Veřejný prostor – místo pro setkávání, Geografické rozhledy 1/15-16, str. 8-9, Česká geografická společnost, Praha, ISSN 1210-3004 PERLÍN, R. (2015): Jiné přístupy k územnímu plánování a řešení krajiny, in: Územní plánování v procesech plánování a projektování krajiny, Ústav územního rozvoje, Brno, ISBN 978-80-87318-42-3 str. 37-40 PERLÍN, R. HUPKOVÁ, M. (2010): Venkovy a venkované, Přírodovědecká fakulta UK, výzkumné centrum Rural, MMR ČR, Praha, 87 str. (11 str. a 19 listů A3) ISBN 978-80-87147-27-6, (VaV WD01-01-07-1) |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Radim Perlín, Ph.D. (26.09.2022)
Podklady ke zkoušce: Soubor zpracovaných analýz dat a hodnocení Hodnocení na základě kvality odevzdané práce. Podklady, data a materiály budou umístěny na sdíleném google disku |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Radim Perlín, Ph.D. (20.09.2019)
Předmět probíhá formou rozpravy nad zadanými úkoly ve vybraném mikroregionu (zpravidla velikosti ORP). Studenti zpracovávají samostatné úkoly a v jednotlivých hodinách vedou rozpravu nad specifickými a obecnými cili a předpoklady rozvoje a nad bariérami a problémy rozvoje konkrétního území. Student samostatně zpracovává zadané úkoly a jednotlivých hodinách diskutuje dosažené výsledky. Stručný program: 1. Vymezení území. Přírodní celky v území a zařazení do vyšších jednotek. Vymezení mikroregionu podle literatury. Historicko-geografická analýza jádra a zázemí mikroregionu. Předběžné vymezení a diskuse. 11. Návrh strategického rámce, strategických cílů a opatření 12. Obhajoba výsledné studie analýzy mikroregionu. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Radim Perlín, Ph.D. (26.09.2022)
Vstupní podmínky nejsou stanoveny |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Radim Perlín, Ph.D. (26.09.2022)
Požadavky k zápisu nejsou stanoveny. |