PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Metody sociálně pedagogické práce II. - LPED36
Anglický název: Methods of Social Pedagogy Work II
Zajišťuje: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Fakulta: Husitská teologická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Úroveň:  
Další informace: https://docs.google.com/document/d/1vGX7OarwN8ERHxTYIOdFYYZWS4skhwQ6yc0yk4Y7gb0/edit?usp=sharing
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Mottlová, Ph.D.
PhDr. Ivana Nováková
Patří mezi: Sociální ped.Bc. - P/2.roč.
Záměnnost : L0309
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (24.10.2019)
Obsah předmětu je koncipován v návaznosti na Metody sociální práce, které vytvářejí potřebný teoretický základ pro prakticky zaměřená témata probíraná v tomto předmětu. Studenti získají vědomosti a základní dovednosti z oblasti práce s dětským klientem, skupinou dětí a mládeže, dokáží určit odpovídající služby pro tuto cílovou skupinu. Získají přehled o základních metodách pedagogicko-psychologické diagnostiky a diagnostiky skupiny a dokáží je aplikovat v praxi. Podrobněji se seznámí s problematikou rodiny a se základními formami práce s rodinou. Rozvíjí si schopnost analyzovat situaci mnohoproblémových rodin a navrhovat vhodné postupy, dokáží vysvětlit dopady problémové rodiny na osobnost dítěte. Studenti dokáží určit vhodné instituce a služby pro rizikovou a ohroženou mládež a popsat jejich činnost. Získají zkušenosti s vytvářením cíleného programu pro práci se skupinou a s vedením skupiny. Témata zaměřená na sociálně patologické jevy jsou koncipována tak, aby poskytovala především praktické náměty k nerepresivní prevenci a intervenci rizikového chování u dětí a mládeže. Na základě osvojených poznatků studenti dokáží vytvořit a prezentovat preventivní program pro danou věkovou skupinu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Antonín Šedivý, Ph.D. (26.09.2018)

Povinná:

BECHYŇOVÁ, V., KOVIČKOVÁ, M. Sanace rodiny. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0031-4.

MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.

MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.

VRTIŠKOVÁ, M. Teorie a metody sociální práce II. Praha: Tribun EU, 2010. ISBN 978-80-7399-228-6.

Doporučená:

BEDNÁŘOVÁ, Z., PELECH, L. Slabikář sociální práce na ulici. Brno: Doplněk, 2003 ISBN 80-7239-148-8.

JEDLIČKA, R. Poruchy socializace u dětí a dospívajících. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5980-7

KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3.

MARTÍNEK, P. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-5309-6

MATOUŠEK, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-825-8.

MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-627-8.

NEŠPOR, K. Návykové chování a závislosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0189-2.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK