PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Art marketing I - JKB126
Anglický název: Art marketing I
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (26)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Neslučitelnost : JJB279
Je neslučitelnost pro: JJB279
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (12.09.2020)
Kurz seznamuje studenty se specifiky marketingové komunikace a public relations v oblasti kultury a umění. Absolventi kurzu získají základní přehled o fungování jednotlivých kulturních oblastí (výtvarné umění, film, hudba, literatura, divadlo) na českém trhu prostřednictvím přednášek, případových studií, diskusí s hosty či exkurzí v konkrétních kulturních institucích.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (12.09.2021)

Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem a hodnocení předmětu tvoří tři složky s danými váhami.

1. Aktivní participace během kurzu a plnění průběžných zadání (20 % hodnocení)

2. Písemný test vycházející z přednášek a zadané literatury (40 % hodnocení)

3. Seminární práce (40 % hodnocení)

Popis a analýza marketingu vybrané kulturní instituce/akce/aktivity a návrh na jeho zlepšení.

Práce musí být odevzdána v odpovídající obsahové i formální podobě odpovídající úrovni odborného akademického textu.

Rozsah: 8 000–10 000 znaků (včetně mezer, bez odkazů a literatury)

Termín odevzdání: 14. ledna 2022, 12.00 v aplikaci Moodle

Jako dodatečná podmínka je nutnost dosáhnout alespoň poloviny bodů za seminární práci a alespoň poloviny bodů v závěrečném testu.

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A–F. Celkový výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0–100 %) a dle nich stanovena klasifikace: 0–50 % = F, 51–60 % = E, 61–70 % = D, 71–80 % = C, 81–90 % = B a 91 % a více = A).

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (06.09.2021)

Povinná literatura

1. JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.

2. THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2010. 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema; sv. 3. ISBN 978-80-87162-58-3.

3. Kniha dle vlastní volby o kultuře či umění

4. Texty a články zadané během kurzu

Doporučená literatura

ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip, Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. 7. vyd. Pearson, 2007. 504 s. ISBN-10: 013175372X

BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my : vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.

DIGGLE, Keith, Arts Marketing. Rhinegold Publishing Ltd, 1994. 293 s. ISBN-10: 0946890587.

GAVRYLYUK, Zina, ed. RE: Publikum: možnosti spolupráce s publikem ve 21. století. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2013. 46 s. ISBN 978-80-7008-298-0.

HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.

KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada Publishing, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4.

KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo a Národní galerie v Praze. 2000. 259 s. ISBN 80-7035-155-1 (NG), ISBN 80-7203-252-6 (Argo).

KOLB, Bonita M.,  Marketing for Cultural Organisations: New strategies for attracting audiences to classical music , dance, museums, theatre and opera. 2. vyd. Cengage Learning EMEA, 2004. 233 s. ISBN-10: 1844802132.

KOTLER, Neil G., KOTLER, Phillip, KOTLER Wendy I., Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2. vyd. John Wiley & Sons, 2008. 544 s. ISBN 0470370394.

LAYTON TURNER, Marcia, Successful Fine Art Marketing. 1 vyd. Consultant Pr, 1993. 254 s. ISBN-10: 0913069450.

PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada. 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.

REIMANN, Michaela, Handbücher Unternehmenspraxis: Handbuch Kulturmarketing: Strukturierte Planung - Erfolgreiche Umsetzung - Innovationen und Trends aus der Kulturszene. Cornelsen Verlag Scriptor, 2005. 298 s. ISBN-10: 358923640X.

RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing : Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3.

RUNYARD, Sue.; FRENCH, Ylva. Marketing & Public Relations Handbook for Museums, Galleries & Heritage Attractions. AltaMira Press. 1999. ISBN 0-7425-0407-7.

SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start. 1998. 125 s. ISBN 80-86231-00-3.

ŠKARABELOVÁ, Simona, NESHYBOVÁ, Jarmila a REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4267-4.

VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4.

THOMPSON, Don. Supermodelka a krabice Brillo: zákulisní příběhy a prapodivné zákony ekonomiky současného umění. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2014. 360 s., [8] s. obr. příl. Tema; sv. 19. ISBN 978-80-7473-160-0.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. (06.09.2021)

Art marketing I v Moodle

Témata

Vztah umění a marketingové komunikace

Produkt (product) a značka

Místo (place) a distribuce

Cena (price) a financování

People – cílové skupiny

Propagace (promotion) – marketingová komunikace a public relations

Hosté a exkurze

Nedílnou součástí kurzu je vedle tematických přednášek také setkávání se s předními osobnostmi tuzemské kulturní sféry, respektive jejími zástupci z oboru marketingu, public relations a médií, kteří budou s posluchači kurzu sdílet své zkušenosti a případové studie. Konkrétní hosté budou zveřejňováni v průběhu semestru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK