PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Odborná angličtina a čeština v kontextu kazuistické výuky - B03002 (volitelný předmět)
Anglický název: Applied Medical English and Czech in a Case-Based Learning Approach
Zajišťuje: Ústav dějin lékařství a cizích jazyků 1. LF UK (11-00220)
Fakulta: 1. lékařská fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
Body: 2
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/30, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 30 [hodiny]
Počet míst: 25
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: zac_kendall@yahoo.com, Oskar.Zakiyanov@vfn.cz
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Harold Kane Zachary Kendall, BA
PhDr. MUDr. Oskar Zakiyanov, Ph.D.
PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D.
Atributy: Lékařství
Teoretický předmět
Prerekvizity : B00632, B00634, B02165
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (24.05.2019)
Předmět Odborná angličtina v kontextu kazuistické výuky si klade za cíl podpořit rozvoj komunikativních dovedností studentů v angličtině v rámci jejich odbornosti a budoucí profese lékaře. Výuka využívá inovativní přístupy k učení se cizím jazykům (Problem-based learning, Task-based learning). Studenti s podporou a supervizí učitele jazyka a lékaře řeší klinické případové studie, formulují diferenciálně diagnostickou rozvahu, prezentují ji a obhajují své závěry. Integrovaná výuka jazyka a oboru předpokládá pokročilejší znalosti z klinických předmětů, proto je tento kurz doporučen studentům 4., 5. a 6. ročníku oboru VL.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (24.05.2019)

Murray, Jonathan P.: Angličtina pro lékařskou praxi. English in Medical Practice. Praha: LEDA, 2009.

P John Rees, James Pattison, Christopher Kosky.: 100 Cases in Clinical Medicine. Great Britain: CRC Press,  2013 

 

Eugene C. Toy, John T. Patlan, Jr.: Case Files Internal Medicine. United States of America: McGraw Hill Companies, 2009

 

Eugene C. Toy, Barry C. Simon, Katrin Y. Takenaka, Terrence H. Lui, Adam J. Rosh.: Case Files Emergency Medicine.  United States of America: McGraw Hill Companies, 2013

Metody výuky
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (20.05.2019)

Tento kurz je má pomoci studentům naučit se a využívat dvě z hlavních dovedností lékaře, a to stanovování diagnózy a diskuse.

V malých skupinách studenti analyzují případové studie, pomocí internetových zdrojů a jiné literatury sestavují diferenční diagnózu a navrhují léčbu. Své úvahy a názory následně představí ostatním skupinám a obhajují svá rozhodnutí. Studentům pomáhá supervize lékaře - specialisty a vyučujícího angličtiny. Kazuistická data jsou uváděna v angličtině a češtině (zejména anamnestická data). Angličtina je jazykem komunikace, týmové diskuse a prezentace.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (20.05.2019)

Poždavky k udělení zápočtu:

- PPP - prezentační dovednosti / presentation skills

- případová studie a její rozbor / case study and its analysis

- týmová spolupráce / teamwork

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK