PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Průběžná pedagogická praxe II - APD190011
Anglický název: Continuous Educational Practice II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (22.09.2021)
Součástí studia oboru je řada praxí (submodel oborové praxe), jejichž základním smyslem je v těsné souvislosti s teoretickou výukou přispívat k postupnému formování osobnosti budoucího pedagoga. Praxe plní především funkci informativní (orientace v typech a specificích školských i neškolských výchovných zařízení vládního i nevládního sektoru), formativní (motivace k profesi, uvědomění si významu odborných vědomostí, dovedností a sociálních kompetencí jako součásti studijní i profesní způsobilosti) a instrumentální (především nácvik dovedností nezbytných pro výkon profese pedagoga).
Cíl předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)

Cílem průběžné praxe je přispět k motivaci studentů ke studiu základních pedagogických a příbuzných disciplín a doplnit jejich představy o úloze pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu, resp. ve společnosti vůbec. To znamená, že praxe plní především funkci:

-          formativní (motivace, uvědomění si významu odborných vědomostí, dovedností  a sociálních kompetencí jako součásti studijní i profesní způsobilosti);

-          informativní (rozvoj konkrétních představ studentů o pedagogických jevech, ilustrace a verifikace teoretické výuky);

-          instrumentální (postupné vytváření a nácvik pedagogických dovedností – důraz  je kladen na dovednost pozorovat pedagogické jevy a dovednost tyto jevy dokumentovat – viz nácvik dovednosti vést pedagogický deník).

 
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)

Praxe je zakončena v každém semestru zápočtem, a to při splnění následujících podmínek:

-          v každém semestru minimálně 75 % účast na praxi; i distanční formou

-          splnění úkolů zadaných VUP;

předložení pedagogického deníku 

 
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. (21.09.2020)

Studijní literatura:

Vališová, A., & Kasíková, H. (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
Kyriacou, Ch. (2004). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
Mareš, J., & Křivohlavý, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
Národní program rozvoje vzdělávání. (2001). Praha: ÚIV.
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální a střední odborné vzdělání

 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK